Je wilt Content marketing gaan toepassen binnen je bedrijf en dit samen laten werken met zoekmachine optimalisatie (SEO), hoe doe je dat? Hieronder volgen een aantal praktische tips.

1.       De koopcyclus van jouw klanten beïnvloed content marketing

De koopcyclus van de klant is bewustzijn, onderzoek en daarna de daadwerkelijke aankoop. Content marketing probeert in alle fases de klant te binden. Blogs, persberichten, social media etc. zijn informatiedelende trechters om de koper naar jouw website te leiden. Het doel van content marketing is om de klant te ontmoeten in de koopcyclus; informatierijke content leidt hen naar jouw website. Aandacht creëren kan door het hebben van brede, overkoepelende content, het hebben van een klantenonderzoek door middel van productbeoordelingen en meer specifieke content; aankopen worden gegenereerd worden door middel van gerichte, zeer gedetailleerde inhoud.

2.       Wist je dat de zoekwoorden dichtheid niet langer relevant is?

Het is een hardnekkige kater van de dagen vóór Google toen bij Alta Vista 5,5% de regel was. Schrijf allereerst altijd voor de bezoeker en kijk pas daarna wat je kunt betekenen voor zoekmachines. Door zoekwoorden te plaatsen op strategische plekken zoals de paginatitel, meta description, koppen en subkoppen alsook hyperlinks zorg je er voor dat de woorden waar jij op wilt worden gevonden beter te vinden zijn door zoekmachines.

3.       De beste manieren voor het optimaliseren van webpagina’s

De titels van webpagina’s en meta discriptions zijn van essentieel belang voor SEO. Paginatitels zouden de belangrijkste trefwoorden van jouw content moeten bevatten. Met webpagina titels heb een beperkt aantal tekens waarmee je mag werken, dus je moet het bondig houden tijdens het werken met zoekwoorden. De paginatitel de klikbare link in de resultatenpagina van de zoekmachine en is belangrijk voor SEO. Meta descriptions geven de mogelijkheid om een overweldigende marketing tekst te maken waarin de voordelen van je producten/diensten aan potentiële klanten worden uitgelegd.

4.       Haal jouw slapende pagina’s uit hun winterslaap!

‘Over ons’ pagina’s en faq-pagina’s (veelgestelde vragen) worden veel bezocht maar zijn vaak verwaarloosd of saai. Breng wat pit in de ‘over ons’ pagina door het persoonlijker te maken en door ‘branding’. Toon jouw expertise en durf anders en persoonlijk te zijn. Ditzelfde geldt voor faq-pagina’s, behalve dan dat je hier de bezoeker direct terug wilt sturen naar je conversie/verkooppagina’s. De ‘crawlers’ van Google houden van bijgewerkte pagina’s en zullen deze beter rangschikken. Wanneer jouw pagina’s regelmatig worden bijgewerkt, is het een indicatie dat je ‘bezig bent’ en wordt je zodoende gezien als een betrouwbaardere website.

5.       Creëer je eigen content marketing strategie

Door het opstellen van een content marketing strategie krijg je helder in beeld welke vormen van content je wilt gebruiken en hoe je deze wilt gaan inzetten. Dit kun je zelf doen of uitbesteden.

6.       Schrijven voor het web tegenover schrijven voor print

Binnen content marketing wordt er zowel online als offline content gecreëerd. Schrijven voor het web betekent oftewel SEO Copywriting is de integratie van zoekwoorden en het strijden voor een seconde van iemands aandacht. Je kunt nog zo goed schrijven, als de teksten je publiek en/of zoekmachines niet aanspreken zullen de resultaten achterblijven. Zorg er daarom dan ook voor dat je een goede zoekwoordenanalyse hebt gedaan of laten doen (bedrijven zoals DutchContent kunnen daarbij helpen) voordat je de teksten voor je website schrijft of laat schrijven.

Succes!

Ontvang GRATIS het ebook 'Succes met e-commerce'

 

Als co-auteur van het fysieke boek mogen wij je het ebook gratis toesturen!

 

Vul je e-mailadres in en ontvang direct de volledige versie van maar lieft 189 pagina's. 

Bedankt voor je inschrijving! Controleer je e-mail voor de vervolgstappen.