Oldtimer-Verzekering.nl

Hoe een specialist de grote spelers online verslaat

Oldtimer-Verzekering.nl is een specialist in het verzekeren van oldtimers. De website valt onder Reus Verzekeringen, dat zich naast oldtimers ook richt op andere verzekeringsniches zoals youngtimers, sportauto’s en rieten daken.

Oprichter Mark Reus is zelf ook een echte liefhebber van oldtimers. “Vanuit mijn passie voor oldtimers met Oltimer-Verzekering.nl van start gegaan. De website groeide en daardoor ook het aantal verzekeringsaanvragen. Om verder te kunnen groeien besloten we begin 2017 om de online marketing grotendeels uit te besteden. Ik had Christian al eens eerder gesproken en mede daarom contact met hem opgenomen. Zijn strategie om Oldtimer-Verzekering.nl beter vindbaar te maken sloot helemaal aan op onze zienswijze en daarom zijn we al snel met elkaar in zee gegaan.”

#ContentMarketing #SEO #Strategie

%

Meer websitebezoekers op maandbasis

%

meer premieberekeningen per maand

%

toename afspraken uit organisch verkeer

Online autoriteit vergroten

Oldtimer-Verzekering.nl had vooraf een aantal duidelijke doelen voor ogen:

  • Hogere posities op relevante zoektermen
  • Verbetering van de naamsbekendheid
  • Meer aanvragen via de website
  • Meer interactie met oldtimerliefhebbers
  • Beantwoorden van veelgestelde vragen

 

“Dankzij de artikelen is de interactie op de website aanzienlijk verbeterd.”

Mark Reus

Eigenaar, Reus Verzekeringen

Liefde voor olditmers en content

Om de doelstellingen te realiseren hebben we samen met Mark een content marketing strategie opgesteld. Deze strategie is gericht op het creëren van waardevolle content voor oldtimerbezitters die hen uiteindelijk aanzet om contact op te nemen met Oldtimer-Verzekering.nl.

Aan de hand van een contentkalender worden maandelijks artikelen over diverse onderwerpen geschreven die inspelen op de behoeften en interesses van oldtimerliefhebbers. Denk bijvoorbeeld aan:

En met succes volgens Mark. “Dankzij de artikelen is de interactie op de website aanzienlijk verbeterd. Websitebezoekers reageren op de artikelen, maar bovenal is het aantal maandelijkse premieberekeningen en offerte-aanvragen op Oldtimer-Verzekering.nl fors toegenomen.”

Featured Snippet bemachtigd

Steeds vaker probeert Google met zijn organische resultaten een zoekvraag te beantwoorden. Dit wordt een ‘featured snippet genoemd’ of ‘positie 0’ en toont de pagina die Google ziet als het beste antwoord op de zoekvraag.

Maandelijks wordt gemiddeld 40x via Google de vraag gesteld ‘vanaf welke leeftijd is een auto een oldtimer’. Door deze vraag zo goed mogelijk te beantwoorden heeft Oldtimer-Verzekering zowel de featured snippet als de eerste positie in de organische zoekresultaten verworven.

Mark ziet dat dit soort artikelen hem tijd besparen. “Doordat mensen online het antwoord vinden via zowel de featured snippet als de artikelen, is het aantal telefonische vragen drastisch gedaald.”

Klantenbinding

Om leden van Oldtimer-Verzekering op de hoogte te houden ontvangen zij maandelijks een nieuwsbrief met daarin onder meer de laatste artikelen, tips voor de beste oldtimer investeringen en waardeontwikkeling, plus een agenda met aankomende oldtimer evenementen. “Slagter Media zet de nieuwsbrief met de juiste content klaar in Mailchimp, waarna ik deze alleen nog hoef te controleren en te versturen. Dit bespaart mij ontzettend veel tijd.”

De nieuwsbrief zorgt niet alleen voor meer bezoekers naar de website, maar draagt ook bij aan de klantenbinding zoals deze e-mails laat zien.

Duidelijke communicatie

Net als Mark zijn wij inmiddels helemaal thuis in oldtimers. “Het geeft mij een erg gerust gevoel dat ik mij niet hoef bezig te houden met de content creatie. Wekelijks ontvang ik per mail een update over wat er is opgeleverd en op de planning staat. Daarnaast denken Christian en Saskia actief mee over de inhoud en ontwikkeling van de content op de website.”

Mark vertelt dat hij regelmatig telefonisch contact heeft met Christian. “We sparren dan vaak over uiteenlopende onderwerpen. Christian heeft (bijna) altijd tijd voor mij, waardoor we snel kunnen schakelen en prettig persoonlijk contact hebben.”

Uitbreiding naar andere labels

De samenwerking begon kleinschalig, maar al snel besloot Mark het project op te schalen en ook andere labels die onder Reus Verzekeringen vallen bij het project te betrekken.

“Het duurt bij SEO vaak enige tijd voordat de eerste resultaten zichtbaar zijn, maar toen het aantal organische websitebezoekers en premieberekeningen op Oldtimer-Verzekering.nl significant toenamen hebben we besloten dit gefaseerd ook voor onze andere labels Youngtimer-Verzekering.nl, Sportwagen-verzekering.nl en Riet-Verzekering.nl in te zetten.”

“Wat ik daarbij vooral fijn vindt is dat Slagter Media zeer flexibel is. Maandelijks kan er besloten worden om de productie voor een van onze labels op of juist terug te schroeven. Maar ik moet zeggen dat we dankzij de geboekte resultaten vooral inzetten op verdere groei.”

Wil jij ook online succesvol(ler) worden?

11 + 6 =