Ik heb het al vaker gezegd, maar Visual.ly is echt een briljante website als je op zoek bent naar unieke content. Zeker voor mensen die zich bezighouden met content marketing is het eigenlijk een must om deze website in je favorieten neer te zetten!

Zo kwam ik daar laatst onderstaande infographic over content marketing tegen, gemaakt door Neo Mammalian Studios en Quaturo. De infographic is een gids over hoe je de nieuwe strijd op het internet het beste kunt aan gaan. Dit is het gevolg van de Panda en Pinguin updates van Google, die voor forse schade hebben gezorgd bij diverse internet ondernemers. Om je hiertegen te wapenen zijn er nieuwe strategieën nodig om ervoor te zorgen dat je kan overleven in de ‘oorlog van content’.

In de content marketing infographic staan twee soorten strategieën, de zogenaamde Content Wave Assault en de Special Content Operations. Ik zal je hieronder uitleggen wat de verschillen zijn van de twee strategieën.

Strategie

Voor de Content Wave Assault hoef je geen specialistische kennis te hebben. Als de strategie goed wordt ingezet zullen er geen doden vallen, maar daar moet echter wel sterk rekening mee worden gehouden. In deze taktiek is de kwaliteit niet relevant en gaat het vooral om de kwantiteit. Hiervoor heb je dus veel mensen nodig die niet getraind hoeven te zijn om hun content marketing wapens in te zetten.

Bij Special Content Operations draait het juist niet om de aantallen, maar om de kwaliteit van de content. Kwantiteit is dus minder belangrijk. Hierdoor hoef je minder manschappen te hebben, maar moeten ze wel beter getraind zijn om hun content marketing wapens effectief te kunnen inzetten.

Wapens

Bij Content Wave Assault ben je vooral blogs aan het spammen en massaal betaalde links aan het verzamelen. Ook article spinning (waar ik zelf absoluut geen fan van ben) is aan de orde van de dag.

Special Content Operations richt zich daarentegen juist op onder meer het creëren van kwalitatieve gastblogs, interactieve content en infographics.

De ideale generaal

Om te profiteren van de nieuwste gebeurtenissen moet je jezelf ontwikkelingen. De ideale content marketing generaal focust zich op succes op langere termijn. Daarnaast weet hij/zij zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden. Verder wordt social media ingezet om zo het bereik van zijn arsenaal te vergroten. Ook bouwt hij/zij aan merken. De content marketing generaal dient samen te werken met Google en ondersteunt (online) uitgevers. En tot slot reageert de generaal razendsnel op veranderingen.

Al met al moet de content marketing generaal zich realiseren dat de dagen van het sturen van ongetrainde manschappen en het dragen van content van lage kwaliteit passé zijn. Om de oorlog te winnen moet je beschikken over manschappen die in staat zijn waardevolle content te creëren waar geen defensief tegen opgewassen is.

Ten aanval!

Browse more data visualizations.

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.