Het nut van bloggen (infographic)

Christian Slagter-Koster

On 22 juni 2012

Op mijn blog heb ik het regelmatig over het nut van het opzetten van een blog. Voor bedrijven kan bloggen namelijk een van de basiselementen van een effectieve content marketing strategie. Het opzetten van een blog voor je bedrijf kost natuurlijk de nodige tijd en creativiteit, maar betaalt zich op de langere termijn terug in de vorm van bijvoorbeeld meer bezoekers of omzet.

Jos Veldwijk van Veldmerk.nl was benieuwd of hij het nut van bloggen ook kon uitdrukken in de vorm van percentages. Met behulp van data van Hubspot.com komt naar voren dat bedrijven die bloggen 55% meer bezoekers op hun website mogen verwelkomen en 67% meer leads genereren.

Daarnaast is bloggen een uitstekende manier om mensen aan je te binden en reacties te krijgen over jouw producten en/of diensten. Met behulp van Kwiek Ontwerp heeft Jos een mooie infographic gemaakt. (Klik op de afbeelding voor een vergroting)

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.

Heb je deze artikelen al gelezen?

4 Reacties

  1. Tineke Bloemen

    Voel me op mijn wenken bediend, Christian, dankjewel! Tineke

  2. Judith de Vries

    Hoi,

    Ik was al wel overtuigd van het nut van bloggen, maar die percentages die je hier noemt kende ik nog niet.
    Dank je wel voor deze informatie.

  3. Christian Slagter

    Dank je wel Judith, ik hoop dat je hiermee verder kunt :).

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *