Twitter vind ik een ontzettend handig social media kanaal om je netwerk mee uit te breiden. Zo leerde ik daar ook hans Keeren van Qonvert kennen en na zijn verhaal gehoord te hebben leek mij dit meer dan voldoende voor een interview.

Wie is Hans Keeren?

Als eigenaar van Qonvert verleen ik zoekmachine optimalisatie diensten voor allerlei ondernemers. Van kleine middenstanders tot bedrijven die totaal gespecialiseerd zijn in internet. Ik ben 42 jaar oud, woon in Amsterdam en ben ruim 4  jaar ondernemer. Er zijn twee dingen die ik erg leuk vind: het verzinnen van businessconcepten (iets wat ik ook voor klanten doe) en stedentrips maken. Zeker vijf tot zes keer per jaar reis ik daarom naar een mooie stad in het buitenland.

Kun je misschien wat meer vertellen over Qonvert?Hans Keeren Qonvert

Om in de wereld van online marketing te kunnen opereren, zorg ik dat ik altijd op de hoogte blijf van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO. In de praktijk betekent dit dat ik dagelijks veel content lees. Dit doe ik niet voor niets. Ik kan deze kennis namelijk direct inzetten voor mijn klanten. Zo profiteren zij ervan dat ik up-to-date ben.

In 2013 wil ik mijn kennis nog breder gaan delen. Bijvoorbeeld door workshops te geven en blogartikelen te schrijven. Maar ook wil ik actief zijn binnen en met social media. Workshops geven doe ik trouwens graag. Maar soms vind ik het lastig er tijd voor vrij te maken. Daarom wordt 2013 voor mij een spannend jaar: ik ga mijzelf een strakkere planning opleggen.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

Ik denk dat voor Google local en Mobiel internet een grote toekomst is weggelegd. Zoekopdrachten die via een mobiele telefoon worden ingevoerd hebben namelijk nog vaker een lokale intent dan zoekopdrachten die op een pc of laptop worden ingetikt. Hier kunnen bedrijven slim op inspelen.

Door -wanneer de gebruiker op een mobiele site terecht is gekomen – een goede user experience te bieden, bijvoorbeeld met responsive design. Mobiele telefoons zorgen nu alleen nog maar voor traffic, maar in de toekomst zullen deze devices ook voor conversie gaan zorgen. Sterker nog: ik denk zelfs dat ook het oriëntatieproces zich straks gaat afspelen op mobiele apparaten.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Content marketing is een buzz-woord. Iedereen kent het en schermt ermee. Maar in de praktijk is content markteting nog steeds een ondergeschoven kindje. Dit komt doordat dat veel bedrijven het niet zien zitten om de (beste wel grote) begininvestering te doen. Maar geloof mij: op lange termijn trek je met content marketing niet alleen traffic naar je website, je kweekt er ook vertrouwen mee en bouwt er een autoriteitsstatus mee op. Onderschat dat niet, dat is heel erg goed voor je business. Daarnaast zorgt goede content voor een natuurlijke aanwas van links. En die links zorgen op hun beurt voor betere zoekmachine rankings. Hierdoor trek je ook weer meer traffic uit Google aan en op die manier zorgt contentmarketing dat linkbuilding eigenlijk een natuurlijk proces wordt.

Hoe zet jij social media effectief in?

Natuurlijk gebruik ik social media om mijn kennis te verspreiden. Zo Twitter ik om artikelen over mijn vakgebied te delen en gebruik ik het medium om zelf op de hoogte te blijven. Voor het delen van mijn eigen blogartikelen zet ik Twitter en Google+ in. Dit zorgt er vaak voor dat ik een mooie traffictoename op mijn blog zie op de dag dat ik mijn eigen blogartikelen publiceer.

Twitter gebruik ik trouwens ook om persoonlijk contact met mensen te leggen. Ik stuur dan een directe boodschap. En dan niet iets automatisch, maar iets persoonlijks. Ik merk dat deze manier van contact leggen erg wordt gewaardeerd. Wij hebben elkaar toch ook op die manier ontmoet Christian? 😉

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Blijf rustig en ren niet achter elke hype aan alsof het the next big thing is, blijft voor mij een fijn advies in deze onrustige wereld.

Wat is je gouden tip?Interview met ondernemer Hans Keeren van Qonvert

Blijf leren en lezen. Dat is namelijk de enige manier om een visie over een bepaald onderwerp te ontwikkelen. Doe dit wel over een onderwerp waar je geld mee kunt verdienen of waaruit je veel inspiratie haalt. Anders heeft het weinig nut.

Want als je gaat leren en lezen over voetbal, dan ben je straks slechts 1 van de 16 miljoen bondscoaches… En dat levert je (waarschijnlijk, de kans is 1 op 16 miljoen) niks op!

Hans Keeren

Qonvert

Eerdere interviews in 2013

Klik hier voor alle interviews

 

Ontvang GRATIS het ebook 'Succes met e-commerce'

 

Als co-auteur van het fysieke boek mogen wij je het ebook gratis toesturen!

 

Vul je e-mailadres in en ontvang direct de volledige versie van maar lieft 189 pagina's. 

Bedankt voor je inschrijving! Controleer je e-mail voor de vervolgstappen.