Interview met Hubert Mooren van Netnotion

Christian Slagter-Koster

On 15 augustus 2012

Hubert heb ik leren kennen toen iemand van Netnotion via mijn website om meer informatie vroeg over de mogelijkheden van bloggen. Nog de volgende dag zat ik op hun kantoor in Rotterdam voor een erg interessant gesprek en sindsdien hebben we goed contact onderhouden.

Wie is Hubert Mooren?

29 jaar oud, wonend en werkend in Rotterdam. Tijdens mijn studie bedrijfskunde heb ik netnotion.nl b.v. opgericht. Met dit bedrijf verzorgen we online vindbaarheid en exploiteren we eigen e-commerce concepten, waar we uiteraard ook de vindbaarheid voor verzorgen. Met een team van 6 man doen we dit nu bijna 3 jaar.

Waarin onderscheidt netnotion.nl zich?Interview met Netnotion oprichter Hubert Moorren

Om niet al te clichématig over te komen en over dynamiek en leeftijd van het bedrijf te beginnen, het volgende; no nonsense instelling en flink aanpakken. We hanteren competitieve tarieven waar we voorheen altijd vooral het MKB mee aanspraken. I

nmiddels hebben we ook grote bedrijven in het portfolio staan. Vaak hanteren we afrekenmodellen op basis van resultaat. Dit is wel zo duidelijk en netjes naar de klant toe.  Netnotion.nl onderscheidt zich verder ook door enorm in te zetten op organische vindbaarheid en niet alleen op Adwords campagnes. Duurzaam voordeel voor onze klanten staat centraal.

Naast de online vindbaarheid voor derden, exploiteren we zelf ook concepten die in house worden gebouwd en gemarket. Practise what you preach.

Kun je misschien wat meer vertellen over jullie e-commerce concepten?

Graag! netnotion.nl is ooit begonnen met een eigen e-commerce concept. Het eerste concept, dat overigens nog steeds draait, was de vergelijkingssite tv-telefonie-internet.nl. De site is actiegericht en vergelijkt alle providers. Bovendien scoort de site goed in Google. Hier zit overigens een ongelooflijke hoeveelheid uren in.

Enfin, toen deze site begon te ranken, kwamen er vragen van anderen binnen (soms zelfs van concurrenten) om hun site ook hoog in Google te krijgen. Zo is netnotion.nl eigenlijk begonnen met de online vindbaarheid voor derden.

Maar we zijn ook doorgegaan met nieuwe concepten. Inmiddels exploiteren we aardig wat concepten. Nog steeds zijn we actief in de vergelijkingsmarkt, denk aan verandervanprovider.nl, verandervanenergie.nl en verandervansimonly.nl. Maar we proberen ons ook te verbreden en met andere diensten bezig te houden. Een voorbeeld hiervan is makemobile.nl, een platform om mobiele websites te bouwen.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

Ligt uiteraard volledig aan Google. Dit bedrijf bepaalt de spelregels, of eigenlijk is dit bedrijf het spel. De laatste updates van Google focussen zich rondom content. Deze trend zal waarschijnlijk doorzetten.

Maar waarschijnlijk gaat er ook steeds meer gekeken worden naar de autoriteit van een domein. Content is een zeer rekbaar begrip waar op den duur ook weer trucjes mee uitgehaald kunnen worden. Denk aan blogs die alleen bestaan om snel content te plaatsen en zich niet op kwaliteit richten.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Op dit moment onderscheid je je vaak van je concurrenten als je content marketing doet. Het is nog relatief weinig toegepast. Op den duur moet content een deel van je online strategie gaan worden.

Wij hebben hier een collega die zich uitsluitend met content bezighoudt voor de eigen concepten.
Binnen netnotion.nl zijn we overtuigd van de kracht van goede en unieke content en besteden we er ook een substantieel deel van onze tijd aan. We adviseren klanten dit ook te gaan doen.

Hoe zet jij social media effectief in?

Goede vraag! Als je het antwoord weet, hoor ik het graag J. We doen hier wel aan Twitter, Facebook en hebben een begin gemaakt met Google Plus, maar we krijgen de community niet echt ‘levend’.

Er komen geen vragen of suggesties binnen en de klant gebruik social media in ons geval (nog) niet als communicatiekanaal. Ik geloof persoonlijk wel in de kracht van social media, alleen lijkt dit enorm per branche te verschillen.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Moeilijke vraag. Eigenlijk ben ik nooit achter advies aangegaan en praat ik met anderen relatief weinig over het bedrijf. Wel is mij altijd bijgebleven geen geld te lenen. Hoe ik aan dit advies gekomen ben, is mij nu eigenlijk een raadsel.

Wat is je gouden tip?Hubert Mooren van Netnotion

Begin klein, eindig groot. Wij zijn hier altijd erg nuchter geweest met ambities en hebben nooit een cent geleend. Zo blijf je onafhankelijk en het scheelt aardig wat zorgen.

 

Hubert Mooren

Netnotion.nl

Eerdere interviews

Heb je deze artikelen al gelezen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *