Interview met Jeroen Huynen van InnerCrowd uit Maastricht

Christian Slagter-Koster

On 14 mei 2014

Het mooie van internet is dat je in contact komt met mensen die je anders wellicht nooit was tegengekomen. Zo kwam ik via Twitter in contact met Jeroen Huynen van InnerCrowd uit Maastricht, niet bepaald om de hoek van Zwaag. Maar met de slogan ‘experts in omzetgroei’ was ik wel nieuwsgierig geworden naar hun geheim.

Wie is Jeroen Huynen?

Ik ben een freelancer/ondernemer, bezig met inbound/content marketing, uit het Zuiden van het land (thuisbasis: Maastricht). Sinds 2009 heb ik voor diverse opdrachtgevers gewerkt, eerst als webbouwer, maar later dus steeds meer gericht op marketingadvies. Afgelopen jaar heb ik met drie collega-ondernemers een nieuwe samenwerking opgericht waar ik heel enthousiast over ben: InnerCrowd.

Hoe ben je ooit in het online ondernemerschap gerold?

De online wereld heeft me altijd aangetrokken. Zelf een website bouwen, uitzoeken hoe je bezoekers krijgt, dat soort dingen. Toen ik in 2009 de mogelijkheid kreeg om voor een grote opdrachtgever een mooi project te doen ben ik naar de Kamer van Koophandel gegaan en officieel in het ondernemerschap gestapt en de eenmanszaak Buttonplay opgestart.

 Kun je wat meer vertellen over InnerCrowd?InnerCrowd Jeroen Huynen

InnerCrowd is een concept dat ik met drie collega-ondernemers heb opgezet. Samen helpen we onze klanten aan meer bezoekers, meer leads en vooral: meer omzet. We werken vanuit de inbound marketingfilosofie, maar we gaan breder én dieper dan dat.

We zitten niet samen op een kantoor, maar werken als netwerkorganisatie samen. Naast Buttonplay bestaat InnerCrowd uit Jasper en Daphne van Diamediaminds (internet/marketing bureau) en Jo van Addtention (sales specialist). Ieder vanuit zijn eigen discipline, maar samen sterker dan de som der delen.

Waarin onderscheiden jullie je?

Als een van de weinige bureaus kunnen wij onze klant helpen de hele funnel in te vullen, van eerste interesse, naar een betalende klant. We hebben kennis in huis van marketing, communicatie, techniek én sales. Samen kunnen we er voor zorgen dat onze klant beter wordt gevonden, er meer leads worden gegenereerd en dat deze leads ook op de juiste manier worden opgevolgd. Allemaal met het heilige doel: meer omzet.

Hoeveel uur per dag besteed jij aan je (online) business?

Veel. Ik ben er bijna de hele dag wel mee bezig, ook ’s avonds en in de weekend.

Wat wordt volgens jou de belangrijkste online trend in de komende 12 maanden?

Content marketing wordt ongetwijfeld volwassen. Net als destijds bij social media hebben we nu het punt bereikt dat mensen gaan vragen: “Ja, leuk, maar hoe kunnen we er geld mee verdienen?”. Met deze vraag willen wij onze klanten helpen, want het is zeker mogelijk om content marketing commercieel interessant te maken.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

De rol van content is de afgelopen jaren sterk veranderd. Vroeger dachten we bij ‘content’ alleen aan goede webteksten. Dat is nu veel breder geworden, content is nodig in alle fases van het aankoopproces.

Klanten zijn vaak niet op zoek naar een specifiek product. Ze zijn op zoek naar een antwoord op hun vraag. Iemand die hun probleem kan oplossen. Door je probleemoplossend vermogen te laten zien aan je klant, win je het vertrouwen. Waarde toevoegen, daar gaat het om! Goede, gerichte content is daarbij je belangrijkste gereedschap. Er zijn dus meerdere voordelen te noemen voor content marketing.

Lees ook eens mijn artikel op Frankwatching over smaakvolle content marketing.

Hoe zet jij social media effectief in?

Ik probeer Twitter met name te gebruiken om op de hoogte te blijven van mijn vakgebied en zelf interessante content te delen. Zo kom je in aanraking met allerlei interessante mensen! Facebook gebruik ik enkel privé en LinkedIn vooral om mijn zakelijke netwerk bij te houden.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

Mijn eerste grote opdrachtgever vroeg een geavanceerde webapplicatie. Ik had wel een globaal idee hoe ik het moest aanpakken, maar nog nooit zelf gedaan. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik ben iets voorzichtiger geworden met zulke projecten. Ik moet zelf zeker weten dat ik de klant kan helpen, anders doe ik het niet.

Wat was tot nu toe je grootste succes en wat/hoeveel heeft het jou opgeleverd?

Mijn grootste succes is dat ik heb durven kiezen om een fulltime baan op te zeggen om me volledig te kunnen richten op ondernemen. Het blijft altijd spannend, maar één ding levert het me sowieso op: de vrijheid om mijn eigen tijd in te delen.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?Jeroen Huynen InnerCrowd

Groot denken, klein beginnen.

Wat is je gouden tip?

Durf te specialiseren. Generalisten zijn er al genoeg. Als je jouw niche hebt gevonden, zorg dan dat je de beste wordt, dat niemand om je heen kan.

Jeroen Huynen

InnerCrowd

Heb je deze artikelen al gelezen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *