Regelmatig zie je op Facebook win- of kortingacties voorbij komen. Zeker in Nederland werkt dit goed, aangezien wij van korting houden. Veel van deze winacties zijn echter nep, aldus Jeroen van Roosmalen. Mede daarom heeft hij de website Prijsflits opgezet, om daar verandering in te brengen. Met dit interview wil ik hem meer laten vertellen over dit initiatief.

Wie is Jeroen van Roosmalen?

Ik ben een 23 jarige, pas begonnen ondernemer.  In 2013 ben ik afgestudeerd aan de Avans Hogeschool in Breda. De studie die ik heb afgerond is Small Business & Retail Management. De laatste tijd ben ik heel veel bezig met het starten van mijn eigen onderneming. Naast al het serieuze werken ben ik een voetballiefhebber en vind ik het erg leuk om een lekker potje te zaalvoetballen.

Hoe ben je ooit in het online ondernemerschap gerold?

Vanaf het moment dat ik ging studeren heb ik altijd al wel de drang gehad om voor mezelf iets te beginnen, wat precies dat wist ik nog niet. Tijdens mijn studie is het gevoel om het ondernemerschap in te stappen meerdere keren bevestigd. Gedurende mijn hele studie deed ik regelmatig meerdere ideeën op waarvan ik er zelf één echt vond uitspringen. Dit was vlak voordat ik mijn afstudeerscriptie mocht gaan schrijven. Van mijn studie kreeg ik een mooie kans om voor mijn afstudeerscriptie een ondernemingsplan te schrijven, voor mijn eigen idee! Dit heb ik dan ook gedaan en van het een kwam het ander.

Hoeveel uur per dag besteed jij aan je (online) business?

De opstartfase was erg druk en bracht ook erg veel (onverwachtse) werkzaamheden met zich mee waardoor ik er Full-Time werk aan had. Nu is er meer tijd voor andere werkzaamheden en besteed ik samen met mijn compagnon, Sander van Rie, elk 6 uur per dag aan Prijsflits.

Kun je wat meer vertellen over Clixus Media?

Voordat we Prijsflits helemaal hadden uitgewerkt, hebben wij Clixus Media als overkoepelende organisatie ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Met een overkoepelende organisatie willen we wat betrouwbaarheid uitstralen en een contactpersoon zijn voor de zakelijke klant. Daarnaast is het makkelijker om later nieuwe concepten, als onderdeel van Clixus Media, op de markt te brengen.

Waarom ben je begonnen met Prijsflits?Interview met Jeroen van Roosmalen van Prijsflits

Prijsflits is min of meer ontstaan doordat ik me mateloos irriteerde. Heel vaak (in onze ogen te vaak) zie je op Facebook winacties voorbij komen. Winacties op Facebook zijn/waren leuke manieren om meer mensen van je bestaan af te laten weten. Ik kreeg alleen heel vaak het gevoel dat deze winacties steeds minder vaak bedoeld waren om op een leuke manier je bedrijf te promoten.Ik kreeg steeds vaker het gevoel dat de winacties nep waren en puur bedoeld waren om contactgegevens los te weken of om mensen te lokken met een prijs die nooit wordt weggegeven.Om dit te ervaren heb ik zelf met heel wat winacties meegedaan. Wat het mij opleverde? Heel veel reclame per mail en telefoontjes van bedrijven die mij van alles gingen aansmeren.

Dit bevestigde mijn gevoel over winacties en zette mij aan het werk om te laten zien dat het wel op een eerlijke manier kan! Zo heb ik samen met Sander van Rie Prijsflits ontwikkeld. Op Prijsflits bieden verschillende webshops, die zich bij ons aansluiten, gratis producten aan. Deze producten worden via Prijsflits.nl weggegeven. In ruil hiervoor krijgen de bij ons aangesloten webshops naamsbekendheid middels Full-screen advertenties op onze homepage.

Waarin onderscheid jij je?

Prijsflits onderscheidt zich voornamelijk door te laten zien dat winnen wel degelijk op een leuke en eerlijke manier kan. Iedereen kan bij Prijsflits meedoen om prijzen te winnen. Het enige wat mensen hoeven te doen is een account aanmaken met slechts een gebruikersnaam en e-mail adres. De gegevens van deze accounts zijn alleen voor Prijsflits zelf en worden dus nooit gedeeld. Bij Prijsflits draaien de winacties echt om de webshops die zich bij ons aansluiten. Zij maken mensen blij in ruil voor naamsbekendheid!

Wat wordt volgens jou de belangrijkste online trend in de komende 12 maanden?

Ik ben niet heel goed in het voorspellen van trends maar ik verwacht dat online marketing een stuk menselijker gaat worden. Je ziet al bij steeds meer (grote) bedrijven dat dit een belangrijke rol gaat spelen. Ben benieuwd wat het dit jaar gaat brengen.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Ik vind het grootste voordeel van content marketing dat je naast het delen van waardevolle informatie, ook hele waardevolle informatie kunt terugkrijgen vanuit je bezoekers/klanten.

Hoe zet jij social media effectief in?

Het belangrijkste vind ik om in contact te komen met je Fans en zo het vertrouwen te winnen waardoor ze uiteindelijk voor jou kiezen. Daarnaast is het in mijn ogen een belangrijk communicatiekanaal om zelf up-to-date te blijven en anderen up-to-date te houden.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

Mijn grootste uitdaging was, en is nog steeds, om de associatie die mensen hebben met een bepaald onderwerp te veranderen. Voor mij vertaald dat zich met Prijsflits als volgt: Mensen associëren winacties vaak met fake en zijn bang dat verschillende partijen met gegevens aan de haal gaan. Het is moeilijk om een dergelijk vooroordeel te doen veranderen.

Wat was tot nu toe je grootste succes en wat/hoeveel heeft het jou opgeleverd?

Een groot succes was de introductie-actie die we bedacht hadden voor Prijsflits. Het was een leuke actie om veel mensen positief te verbazen en zo spontane naamsbekendheid te krijgen en dat pakte goed uit. De website werd flink bezocht voor een start-up en in de kroeg sprak iedereen ons aan over Prijsflits.

Jeroen van Roosmalen van Prijsflits

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Meer dan je best kun je niet doen.

Wat is je gouden tip?

Misschien is het een beetje een voor de hand liggende tip. Maar als je zelf ergens in gelooft, ga er dan voor! In het ergste geval lopen dingen niet zoals je het eigenlijk had gewild, heb je veel geleerd en ben je een hoop ervaring rijker!

Jeroen van Roosmalen

Prijsflits