Interview met Melissa Oosterbroek van Social Motion

Christian Slagter-Koster

On 1 augustus 2012

Melissa en ik hebben elkaar begin dit jaar leren kennen naar aanleiding van een artikel op mijn blog. Haar enthousiasme en directe aanpak spraken mij aan en mede daarom heb ik haar gevraagd voor het interview.

Wie is Social Motion?

Social Motion is een online marketing communicatie bureau die zich heeft gespecialiseerd in de meest effectieve manier in creëren van relaties via nieuwe media. Wij zorgen er vanuit ons kantoor in Haarlem voor dat bedrijven naar hun klanten luisteren, wij maken één op één relaties voor bedrijven, ontdekken nieuwe mogelijkheden met onze klanten en monitoren de merken van bedrijven.

Bedrijven zijn klant van Social Motion om de relaties voor hun bedrijf te verbeteren en uit te bouwen. Hierbij focust Social Motion op het binnen halen van nieuwe klanten, meer verkoop bij de huidige klanten en marktonderzoek. Social Motion bestaat op dit moment uit drie Twittermeisjes, Jody Brouwer, Melissa Oosterbroek en Joyce Oosterbroek.

Waarin onderscheidt Social Motion zich?

Relaties zijn belangrijk en dingen zijn nodig. Wij zijn én sociaal én zakelijk. Verder is onze kennis gebaseerd op relevante wetenschappelijke modellen in de communicatie.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

Ik vraag me eerder af hoe de communicatie er over 5 jaar uit ziet. Ik denk dat we daarin dan een goede combinatie hebben kunnen vinden in samenwerkingen tussen bestaande partijen.

Verder verwacht ik dat online marketing zeer belangrijk wordt. Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat een werknemer tegen die tijd zeer goed begrijpt waarom hij/zij een blog moet schrijven over zijn/haar kennis.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Het is een duurzame investering, op lange termijn pluk je er de vruchten van. Bovendien is het ook een goed eikpunt. Waar waren we toen mee bezig? Hoe hebben we dat verbeterd?
Is deze kennis relevant? Welke kennis was het meest relevant? Hoe kunnen we onze diensten verbeteren? En zo verder…

Waarom is volgens jou social media de toekomst?

Omdat ik geloof dat relaties belangrijk zijn. Social media geeft de mogelijkheid aan bedrijven om deze relaties beter te benutten in tegenstelling tot de verouderde communicatiemiddelen zoals TV.

Hoe zetten jullie social media effectief in?

Via een wetenschappelijk model en gebaseerd op onze ervaring.

Copyright Menno Mulder

Wat is je gouden tip?

Gewoon doen!

 

Melissa Oosterbroek

Social Motion

Eerdere interviews

Heb je deze artikelen al gelezen?

1 Reactie

  1. Lieuwe Dam

    Momenteel verstuur ik emails voor het verkrijgen van aanmeldingen voor de trainingen die ik organiseer. Ik zou graag andere vormen van communicatie/social media willen gebruiken voor nieuwe inschrijvingen.

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *