In het verzamelpand waar ik met Slagter Media gevestigd ben zitten verschillende bedrijven die actief zijn in uiteenlopende sectoren. Al eerder hield ik bijvoorbeeld een interview met Gerard Wuite van Wuite Recherche en Incasso. Deze keer is het de beurt aan Nick Hagen van Bedrijfskleding Handelshuis.

Waar hij een paar jaar geleden letterlijk op zijn zolderkamertje begon met zijn online webshop in bedrijfskleding, is dit inmiddels uitgegroeid tot een serieus bedrijf. Erg gaaf en daarom leuk om hem eens hierover te interviewen.

Wie is Nick Hagen?

Nick is iemand met vele kanten. Van agrariër naar boekhouder en van boekhouder tot webshophouder en -bouwer. En dat voor iemand van 28 jaar.

Na 6 jaar lang voor een boekhouder te hebben gewerkt en naast deze vaste baan ook nog eens 2 jaar lang een webshop te runnen zijn we 2013 geheel anders begonnen.

Kun je meer vertellen over Bedrijfskleding Handelshuis?

Interview met Nick Hagen van Bedrijfskleding Handelshuis

In 2011 ben ik Bedrijfskleding Handelshuis gestart, met als eerste gedachte om gewoon met dozen te gaan schuiven. Dit ging mij erg goed af, maar door de toenemende interesse in bedrijfskleding en werkschoenen is het ook wel handig om er iets van af te weten.

Mede door de goede verkopen wilde ik meer gaan doen dan alleen een doosje op de post doen. Eind 2011 heb ik daarom de stoute schoenen aangetrokken en mijn groothandelaar gedag gezegd om vervolgens zelf diverse dealerschappen binnen te halen.  Dit door gewoon ermee aan de slag te gaan en ervoor te zorgen dat je naamsbekendheid toeneemt. Ook is het bezoeken van de A+A in Dusseldorf een goede zet geweest. Het is een internationale beurs over de ontwikkelingen in PBM, bedrijfskleding en werkschoenen en heeft mij in contact gebracht met een aantal interessante partijen.

Met de eigen dealerschappen in bezit ging het al aardig de goede richting op, maar een bedrijf moet groeien en ik moet zeggen, ik ben niet een man van geduld. Na diverse investeringen in een borduurmachine en transferpers met snijplotter konden wij ook bedrukken en borduren. Een logo drukken was vanaf nu ook opeens mogelijk en bood legio kansen. En ja dit ging nog steeds vanuit huis op de zolder, die al aardig vol begon te staan.

Eind 2012 was het dan zover, mijn eerste doel was bereikt; een eigen showroom met magazijn en kantoor. Oh ja, dit ook nog eens helemaal zelf gebouwd en ontworpen. Daarom wordt 2013 een spannend jaar en hopen we verder te groeien!

Hoe ziet online marketing er over 5 jaar uit?

Het blijft een hele belangrijke tool en zal nog belangrijker worden volgens mij. Ik zeg altijd Google is oppermachtig. Zeker als beginnende webshop is Google gewoon een partij waar je zeker rekening mee moet houden. Ook zie ik het gebruik van zakelijk Facebook erg groeien.

Welke beslissing had je liever nooit genomen?

Het opzetten van een bedrijf naast een fulltime baan. Ook al is dit wel een van de fundamenten voor het succes geweest, doordat ik daardoor de kosten wist te drukken. Maar meer dan 40 uur werken naast een fulltime houd je geen 2 jaar vol. En op een gegeven moment is het zelfs een rem tot succes. Het blijkt bijvoorbeeld toch wel handig te zijn om een telefoon overdag te kunnen opnemen…

Wat is het grootste voordeel van content marketing?

Het kan ervoor zorgen dat je betere zoekresultaten krijgt. Maar ik denk ook dan wanneer je content marketing goed doet, je kennis van het vakgebied waarin je actief bent kunt uitstralen als bedrijf. Daarmee kun je nieuwe klanten binnen halen.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Alles valt te leren!

Wat is je gouden tip?Interview Nick Hagen Bedrijfskleding Handelshuis

Zorg ervoor dat je zeker in de startfase veel zelf kunt doen, dat scheelt je heel veel kosten. Ook is bijvoorbeeld het kijken van YouTube filmpjes een goede manier om iets te leren en van je webshop uiteindelijk een succes te maken!

 

Nick Hagen

Bedrijfskleding Handelshuis

 

 Eerdere interviews in 2013

Klik hier voor alle interviews.