Naast bedrijven zien ook steeds meer gemeenten de voordelen van content marketing in. Zo kwam ik recent Counter Creatives tegen, die voor de gemeente Zaanstad het Zaans LEFestival mocht organiseren en daarvoor een pr-waarde wist te genereren van meer dan 200.000 euro. Tijd dus voor een interview met content marketing specialist Raymond Bresching.
Wie is Raymond Bresching?
Een jongeman van 33 uit Amsterdam. Analytisch en creatief. Direct en eerlijk in de omgang. Gek op muziek, sport, reizen, koken, festivals en nog veel meer.
Hoe ben je ooit in het ondernemerschap gerold?
Zo’n vier jaar geleden, tijdens de Gouden Loekies, raakte ik in gesprek met Dennis Jak en Barry Menger, oprichters van Counter Creatives en beide partner van Counter Content.
Het klikte en toen ben ik naast mijn vaste baan strategische communicatievraagstukken voor klanten van Counter Creatives gaan oplossen. Later pakten we ook wat PR- en contentklussen gezamenlijk op en dat ging zo goed dat we begin dit jaar Counter Content zijn gestart.
Waarin onderscheidt Counter Content / Counter Creatives zich?
We zien PR, content marketing en social media echt als middelen om een doel te bereiken. En dat is het verhaal van een klant op het juiste moment, in de juiste vorm en bij de juiste doelgroep aan te bieden. Daarnaast is content tegenwoordig meer dan alleen tekst.
Doordat we onderdeel zijn van Counter Creatives kunnen we ook gemakkelijk het design van een nieuwsbrief verzorgen, een infographic in elkaar zetten en content door video of fotografie visueel maken.
Wat wordt volgens jou de belangrijkste online marketing trend?
De visualisering van communicatieboodschappen.
Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?
Het biedt iedereen een kans om zijn of haar verhaal te vertellen. En het mooie is dat je vanzelf merkt of het relevant of interessant genoeg is.
Van welke beslissing heb je het meeste spijt?
Spijt vind ik een groot woord. Maar ik had ooit de kans om in Berlijn te gaan studeren. Ik heb toen gekozen voor, het betrekkelijk veilige, Amsterdam.
Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?
Eigenlijk geen. Hoe goed bedoeld een advies ook is. Maak fouten, loop tegen de lamp en brand je vingers. Daar heb ik het meest van geleerd.
Wat is je gouden tip?
Vraag om eerlijke feedback. Die is goud waard als je je wilt blijven ontwikkelen.
Raymond Bresching