Slagter Media

Interview met Reinoud Bliek van Linkin Business

Reinoud en ik kennen elkaar al een aantal jaren. We hebben zelfs op dezelfde hogeschool in Alkmaar rondgelopen, al zaten we nooit bij elkaar in de klas. Door social media zijn we weer met elkaar in contact gekomen en inmiddels meermaals zitten sparren over online ondernemen. Om meer te weten te komen over Reinoud, wat hij doet en wat hem motiveert, heb ik onderstaand interview met hem gehouden.

Wie is Reinoud Bliek?

29 jaar, woonachtig in Alkmaar en ruim 5 jaar ondernemer. Heeft Linkin Business ontwikkeld van een leerwerkbedrijfje tot een onafhankelijk en ondernemend adviesbureau.

Waarin onderscheidt Linkin Business zich?

Linkin Business onderscheidt zicht op drie punten:

Inlevingsvermogen; wij werken met heel veel inlevingsvermogen. We ondernemen als het ware mee met het bedrijf. In onze gesprekken zijn wij confronterend en motiverend. Wij onderzoeken niet om het onderzoek, maar kijken praktisch wat er nodig is om de doelstelling te behalen. Voor bijvoorbeeld een gemeente is representativiteit en betrouwbaarheid essentieel. Maar een eigenwijze ondernemer heeft vaak meer behoefte aan een ruwer fundament, wat niet precies tot achter de komma hoeft te kloppen.

Uitvoering; wij werken opdrachten vaak uit met een combinatie tussen jong talent en ervaren adviseurs. Hiermee hebben wij de ‘best of both worlds’. De nieuwste theorieën en de verfrissende blik van de young professionals en de praktijkervaring en innovatieve ideeën van de seniors.

Resultaat; wij krijgen twee dingen altijd terug. Ten eerste dat onze rapporten ‘to the point’ en goed leesbaar zijn en ten tweede dat wij altijd, naast de afgesproken opdracht, met innovatie ideeën komen. Hiermee leren wij onze opdrachtgevers anders naar hun business kijken en zetten ze aan het denken. Elke keer weer om onderscheidend vermogen te creëren voor en met onze opdrachtgevers. Dat is onze passie.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

Ik heb geen idee. Het is in deze snelle wereld niet te zeggen. Wel ben ik benieuwd en ontzettend nieuwsgierig over hoe deze ontwikkeling zich zal voltrekken.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Het grootste voordeel is dat je kunt werken aan je imago, zowel voor jou als persoon (als merk) maar ook dat voor je bedrijf. En dat je jezelf en je bedrijf via content marketing als autoriteit in een bepaalde markt of branche kunt neerzetten.

Hoe zet jij social media effectief in?

Ik vind social media een erg leuke manier van informeren, uitwisselen en fun. Ik houd van mensen en van wat hen beweegt . Ik zet social media, met name Twitter, in om kennis te nemen van alle personen die ik volg, nieuwe personen te leren kennen en om mijn kennis te delen met mijn volgers.

Mensen zeggen wel eens dat het onpersoonlijk is, maar ik ervaar het juist dat social media een fantastisch middel is om mensen te leren kennen. Vervolgens ga je natuurlijk in real life de diepte in, zoals wij.

Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen?

Know your numbers. Dit betekent dat je moet zorgen dat je alles weet over de kerninformatie, vaak kengetallen. Als je dat weet dan houd je de rode draad vast en weet je waar je over praat.

Wat is je gouden tip?

Doe alles met plezier en passie. En ga vooral snel en vaak onderuit, dan word je snel heel goed.

Reinoud Bliek

Linkin Business

Eerdere interviews

Mobiele versie afsluiten