Een webshop in schoonmaakartikelen, hoe kom je erop om dat te beginnen? Remco Knoester van 123toilet.nl vertelt je er in dit interview meer over en hoe content marketing hem helpt zijn doelstellingen te realiseren.

Remco-Knoester ecBaseWie is Remco Knoester?

Ik ben 40 jaar en in 2004 begonnen met IT-bedrijf ecBase. EcBase is een technische club die hele mooie E-commerce oplossingen maakt. Daarnaast ben ik iemand die graag over nieuwe businessconcepten nadenkt. Vandaar dat er regelmatig nieuwe online ideeën bij ons op het kantoor ontspruiten.

Al vrij snel kwamen we op het idee om een verzekeringswebsite te maken om leads te genereren voor tussenpersonen. Sinds die tijd zijn we ook bezig met zoekmachine marketing en SEA. In het begin deden we dat zelf maar tegenwoordig maken we gebruik van specialistische kennis. Dat komt ook omdat we in 2012 een handmatige penalty kregen van Google voor overmatig linkbuilden. Dan is extra kennis wel noodzakelijk.

Interview Remco Knoester ecBaseKun je wat meer vertellen over ecBase?

ecBase levert een ERP en E-commerce software oplossing voor groothandels en hotelketens. Alles van bestelling tot aan factuur naar de klant en inclusief de logistiek en warehouse management loopt via onze software. Voor onze grootste klant Van der Valk Hotels verzorgen wij de complete automatisering. Elk hotel heeft via 1 portal toegang tot alle producten van al hun leveranciers. Bestellingen komen direct in de juiste warehouses terecht en via deze oplossingen hebben ze 100% controle over alle inkoopstromen.

Interview Remco Knoester 123toiletZou je jullie internetconcepten kunnen toelichten?

Naast ecBase hebben zijn we een aantal jaar geleden 123toilet.nl begonnen, een online groothandel in schoonmaakartikelen. De wereld van de schoonmaakartikelen is nog zeer traditioneel. Samen met Michael Bartelet en mijn compagnon Jasper van Kessel hebben we een online groothandel opgezet met transparante prijzen en een groot assortiment huismerken. Dit concept wordt zeer goed ontvangen en steeds meer klanten weten ons te vinden.

De verzekeringswebsite is inmiddels verkocht. Ook zijn we een aantal jaren geleden een online kantoorgroothandel gestart maar we zijn nog niet zeker of we hiermee door willen gaan. De focus ligt momenteel op 123toilet.

Welke rol speelt content marketing binnen jullie organisatie?

Wij zijn nu bezig om te starten met bloggen voor 123toilet. Dat gaat wel een dingetje worden: het verzinnen van content en de daadwerkelijke productie er van. Maar veel besteden we uit dus binnen ons bedrijf zijn we daar niet constant mee bezig. Alleen met het verzinnen van content gaan we ons wel af en toe bezighouden omdat we dat leuk vinden.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Content is nog steeds king. Niet alleen voor de klant die het vertrouwen wil hebben dat hij het juiste product koopt maar ook voor de zoekmachines. Gebruikers zoeken op hele specifieke zoektermen en het is belangrijk dat je op deze termen wordt gevonden.

Daarnaast is content marketing een eenmalige investering in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Adwords, waardoor je totale kosten per conversie uiteindelijk veel lager liggen. Dat geldt ook voor SEO trouwens.

Wat zijn de belangrijkste inzichten van recente online marketing campagnes?

Online marketing word steeds meer traditionele marketing en steeds minder alleen voor de IT-er.

Welke online tools gebruiken jullie en hoe dragen deze bij aan het succes?

Wij maken gebruik van specialisten die hun eigen tools hebben. De enige tool waarover ik altijd praat met onze SEO specialist is MajesticSEO.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

De B2B-markt loopt nog achter op de B2C-markt. Bedrijven zijn trouw aan hun leverancier en erg voorzichtig om te switchen naar een internetleverancier. Waar we als particulier alles via internet kopen zal het een kwestie van tijd zijn voordat we ook al onze zakelijke inkopen via het internet doen.

Wat is jouw gouden tip voor andere online marketeers en ondernemers?

Blijf innoverend bezig, werk aan een steeds betere klantbeleving en een goede online en offline marketing strategie.

Remco Knoester
ecBase
123toilet.nl

 

Ontvang GRATIS het ebook 'Succes met e-commerce'

 

Als co-auteur van het fysieke boek mogen wij je het ebook gratis toesturen!

 

Vul je e-mailadres in en ontvang direct de volledige versie van maar lieft 189 pagina's. 

Bedankt voor je inschrijving! Controleer je e-mail voor de vervolgstappen.