Korte lijnen, no nonsense en heldere communicatie is waar Online Identity & Solutions voor staat. Om meer te weten te komen over hoe zij onder meer content marketing succesvol inzetten heb ik daarom Thom geïnterviewd, die ik ken via de SEO Community. 

*Update: Thom is inmiddels niet meer werkzaam bij Online Identity.

Wie is Thom van Herwijnen?Thom van Herwijnen Online Identity

“Ik ben 25 jaar, geboren in ’s-Hertogenbosch maar woonachtig net boven de rivieren.

Ik ben afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg op de studie Communicatie & Informatiewetenschappen: Bedrijfscommunicatie & Digitale Media. Ik zie mezelf vooral als een leergierig, realistisch en gedreven persoon die zich constant wil blijven ontwikkelen.

Waar ik ooit parttime begonnen ben tijdens mijn studie als SEO Specialist ben ik nu al een aantal jaar fulltime werkzaam een Online Marketeer bij Online Identity & Solutions.

Bij Online Identity heb ik de kans gekregen om online marketing een belangrijke onderdeel te maken van het bedrijf; waar het destijds, relatief tot de andere werkgebieden, nog een klein onderdeel was van het bedrijf.

Inmiddels is online marketing uitgegroeid tot de tak die niet meer onderdoet voor de rest, iets waar ik toch wel trots op ben.

Het andere waar ik trots op ben ik de grote groei in online marketing klanten en de hoeveelheid van deze klanten langdurig klant van ons is. De belangrijkste redenen hiervoor zijn denk ik:

  • We behalen resultaat/leveren kwaliteit
  • We zijn transparant. Er zijn veel cowboys in deze sector die van alles beloven wat ze niet waar kunnen maken. Duidelijkheid en eerlijkheid zijn twee dingen waar deze sector echt behoefte aan heeft
  • We hebben verstand van zaken. Online marketing is toch bij veel bedrijven nog een ondergeschoven kindje. Wat begrijpelijk is, het staat ook nog in de kinderschoenen. Maar het is ook zonde want de potentie van online marketing is echt enorm. Daarom informeren we klanten zoveel mogelijk over de mogelijkheden van online marketing en wat het voor hen toe kan voegen. In ons contact met klanten informeren we de klant over onze activiteiten, waarom we het doen en waarom wij de partij zijn die dit kunnen realiseren
  • Formeel wanneer nodig, informeel als het kan. De manier van onze omgang wordt door veel klanten gewaardeerd en is naar mijn mening een belangrijke reden waarom veel klanten trouw blijven aan ons”

Kun je wat meer vertellen over Online Identity & Solutions?Interview met Thom van Herwijnen van Online Identity

“Online Identity & Solutions is een internetbureau dat zich richt op drie gebieden: websites/webshops, weboplossingen en online marketing.

Wat Online Identity onderscheidt van andere internetbureaus is dat wij specialisten in huis hebben op al deze gebieden. En echt álles kunnen realiseren wat een klant wil: van webdesign tot online kassasystemen tot AdWords campagne.

Het bedrijf is in de afgelopen jaren echt heel hard gegroeid en groeit nog steeds erg hard. Met als hoogtepunt de overstap naar het nieuwe pand.”

Wat maakt SEO en SEA zo boeiend?

“De constante ontwikkeling. Het is twee werkgebieden die constant onderhevig zijn aan veranderingen. Ik ben iemand die behoefte heeft aan afwisseling.

Alhoewel SEO & SEA ook terugkerende werkzaamheden kent (welke baan kent dat niet) is het constant inspelen op veranderingen, het uittesten van nieuwe methodes en het uiteindelijke resultaat daarvan mogen tonen aan de klant iets waar ik echt van geniet.”

Welke rol speelt content marketing binnen jullie bedrijf?

“Een steeds prominentere rol, zoals content ook een steeds prominentere rol inneemt op het gebied van SEO (en online marketing in zijn geheel).

Online Identity deinst er ook niet voor terug om externe specialisten in te schakelen wanneer wij dat nodig achten. Je leert van vakspecialisten en deze leermomenten kun je later weer zelf toepassen.

Dat is ook hoe ik in contact ben gekomen met Slagter Media, om meer te weten te komen over content marketing. Ik merk ook dat ik klanten steeds meer informeer op hoe belangrijk kwalitatieve content is en dat het ook een verantwoordelijkheid van de klant is.”

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

“Het grootste voordeel eraan vind ik is dat je, mits goed gedaan, voor langere tijd resultaat zult zien van de content die je geschreven hebt voor een website.”

Wat zijn de belangrijkste inzichten van recente online marketing campagnes?

“Er is niet één juiste manier in de online marketing wereld. Er zijn vele wegen die naar Rome kunnen leiden.

Veel online marketing blogs pretenderen “Dit is de manier waarop het moet. Punt.”. Dat is simpelweg niet zo. Wat voor de ene klant super effectief is kan voor een andere klant totaal geen toegevoegde waarde hebben.”

Welke online tools gebruiken jullie en hoe dragen deze bij aan het succes?

“Poeh.. Echt een héle boel. Teveel om allemaal op te noemen. Het internet staat echt helemaal vol met top tools voor allerlei soorten marketing activiteiten. Veelal ook gratis of als freemium model.

Tools zijn echt essentieel voor het succes omdat ze allerlei aandachtspunten en nieuwe inzichten tonen die je zonder deze tools nooit had gezien.”

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

“De scheidingslijn tussen ‘wat willen klanten weten’ en ‘wat wil ik de klant vertellen’. De online marketing wereld zit vol met termen en afkortingen die de meeste mensen helemaal niks zeggen.

Als simpel voorbeeld: Ik kan een AdWords klant wel vertellen dat ik een nieuwe advertentievorm heb toegevoegd die de CTR en CPC flink hebben verbeterd maar als de ROI achteruit gaat dan heeft de klant 0 boodschap aan alle vaktermen. Dus het vinden van de optimale manier van communiceren is een mooie uitdaging gebleken.”

Wat is jouw gouden tip voor andere online marketeers en ondernemers?

“Durf te investeren.

Het doen van goede SEO & SEA vereist een goede investering, en het is vaak niet goedkoop. Doe online marketing niet halfbakken, want dan gaat het ook niet het gewenste en beste resultaat opleveren.

Als je ervoor gaat ga er dan ook vol voor zodat je daadwerkelijk kunt bereiken wat je wilt.”

Thom van Herwijnen

Online Identity

Ontvang GRATIS het ebook 'Succes met e-commerce'

 

Als co-auteur van het fysieke boek mogen wij je het ebook gratis toesturen!

 

Vul je e-mailadres in en ontvang direct de volledige versie van maar lieft 189 pagina's. 

Bedankt voor je inschrijving! Controleer je e-mail voor de vervolgstappen.