Content marketing behoorde in 2011 voor veel bedrijven tot de topprioriteiten en verwacht wordt dat dit in 2012 alleen maar zal toenemen. Zo blijkt althans uit een studie van Content Marketing Institute.

Voor mensen die nog niet bekend zijn met het begrip content marketing, het omvat technieken en methoden voor het delen van informatie. Door het verspreiden van unieke, nuttige tips binnen je branche of met consumenten zorgt voor naamsbekendheid, nieuwe klanten en klantenbinding. Bedrijven zouden daarom informatie moeten delen die zij zelf hebben verzameld om zo aan autoriteit te winnen. Gegevens kunnen worden weergegeven in artikelen, ebooks, infographics of zelfs video’s.

De mensen van BlueGlass Interactive hebben (wederom) een erg interessante infographic gemaakt. Deze keer ligt de focus op content marketing. In de infographic noemen zij Coca-Cola, Mint.com en American Express als voorbeelden van bedrijven die zeer waardevolle content delen. Deze bedrijven maken interactieve content die mensen willen delen en nieuwe methoden van content marketing zorgen ervoor dat er andere manieren ontstaan om bezoekers te bereiken en om te zetten in potentiële leads.

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.