Ondanks dat linkbuilding soms verguist wordt, ben ik van mening dat je het nodig hebt om te slagen met je content marketing strategie. Rick Burgers is een van die linkbuilding specialisten die graag vertelt hoe zij te werk gaan om kwalitatieve backlinks te vergaren.

Wie is Rick Burgers?

Ik ben een nuchtere Hollandse ondernemer die altijd opzoek is naar kansen en mogelijkheden om te innoveren. Ik haal mijn energie uit het werken in een geweldig team dat het beste voor onze klanten wilt en ik vind het geweldig om te zien hoe iedereen continu het maximale uit zichzelf weet te halen.

Hoe ben je ooit online ingerold?

Op mijn 14e ben ik begonnen met het importeren van verschillende goederen en verkocht ik deze online door via verschillende platformen.

Enkele jaren later startte ik met een vriend een webshop in sanitair. We zagen hier een kans omdat destijds de online verkoop van sanitair nog helemaal niet aan de orde was. Echter komt er bij het starten van een webshop meer kijken dan we van tevoren dachten en zo zijn we na 1,5 jaar met deze webshop gestopt.

Vervolgens ben ik tijdens mijn studie als stagiaire gestart bij affiliate marketing netwerk zanox en heb ik daar bijna twee jaar lang gewerkt, enorm veel geleerd en veel mensen leren kennen. Tijdens mijn studie ben ik tegelijkertijd een internetbureau begonnen met de focus op SEO. Inmiddels zijn we drie jaar verder en is Internetbureau Rick Burgers uitgegroeid tot LEQUAL, een online marketingbureau met als core business kwalitatieve en relevante linkbuilding.

Kun je wat meer vertellen over LEQUAL?Rick Burgers Lequal

LEQUAL is een online marketingbureau dat verschillende diensten aanbiedt; linkbuilding, content marketing, zoekmachine optimalisatie, online reputatiemanagement en maken wij animatievideo’s. Binnen ons dienstenpakket is linkbuilding de core business en inmiddels behoren wij tot een van de betere linkbuilding bureaus van Nederland.

Waarin onderscheiden jullie je?

Wij onderscheiden ons doordat wij de hele dag bezig zijn met linkbuilding en daardoor de beste kwaliteit kunnen leveren. Waar veel online marketingbureaus vaak enorm veel diensten aanbieden maar eigenlijk overal maar ‘een beetje’ van doen, specialiseren wij ons in linkbuilding en behalen op dit gebied dan ook maximale kwaliteit!

Wij bieden ook meerdere diensten aan, maar dat is niet onze hoofdfocus. Zodra een klant het als een extra zou willen kunnen wij hen hiermee verder helpen. Daarnaast is de samenhang tussen onze diensten enorm groot. Stel dat een klant content marketing bij ons af neemt, integreren we deze strategie volledig in onze linkbuilding strategie.

Veel mensen vragen zich dan af wat de relatie tussen linkbuilding/SEO en animatievideo’s is. De video’s die we maken zullen wij volledig optimaliseren middels YouTube SEO. Maar nogmaals; onze core business is linkbuilding en dit is ook waar we ons continu mee bezighouden!

Met wat voor (online) marketingactiviteiten bereiken jullie je doelgroep?

Middels zoekmachine optimalisatie bereiken wij grotendeels onze doelgroep. We optimaliseren de website van LEQUAL continu, het zou immers krom zijn als dit niet het geval is, toch?

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat wanneer je je enkel bezighoudt met waar je goed in bent (in ons geval focus op linkbuilding), het een kwestie van geduld is voor klanten zich aanmelden bij ons (via mond-tot-mond of via ons netwerk). De optimalisatie van onze eigen website zie ik dus als marketinginstrument.

Hoe belangrijk is mobile marketing  en/of social media volgens jou?

Dit Is in mijn ogen afhankelijk van de business die je doet. Adverteren op social media voor een beautywebsite zou bijvoorbeeld prima kunnen renderen, terwijl het voor een website met informatie over simkaarten niet echt interessant is om te adverteren op social media.

Mobile Marketing is de laatste jaren natuurlijk al enorm belangrijk geworden, kijk bijvoorbeeld naar het percentage aan verkeer afkomstig van mobiele apparaten, het gebruik van apps etc. Ik ben ervan overtuigd dat dit alleen nog maar meer wordt de komende jaren, als je zo om je heen kijkt zit iedereen gedurende de hele dag op zijn of haar smartphone..

Heb je online tools die je graag gebruikt en zo ja welke?

Wij gebruiken de hele dag door online tools, met name backlinkcheckers als Majestic en MOZ. Daarnaast monitoren we Google Analytics voor onze klanten en gebruiken we ranking trackers om de posities van onze klanten in de gaten te houden.

Hoe ondersteunt content marketing jullie doelstellingen?

Content marketing hebben wij de afgelopen jaren niet actief toegepast. Pas sinds het afgelopen jaar passen wij dit actief en op de juiste manier toe en merken dat dit een positieve bijdrage levert aan de resultaten. Meer bezoekers en ook meerdere pagina’s die langzaamaan bezoekers beginnen te trekken.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

In onze business kun je natuurlijk met de juiste content marketing strategie ook mooie linkbuilding resultaten behalen, dat is voor ons het grootste voordeel. Echter denk ik dat er nog veel meer voordelen te behalen zijn, denk bijvoorbeeld aan de juiste informatie op de juiste manier en in de juiste structuur verschaffen aan jouw bezoekers.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

Voor een beursgenoteerd bedrijf een complete zoekmachine strategie uitdenken en vervolgens ook de operationele activiteiten oppakken.

Eigenlijk weet je zeker dat de strategie moet gaan werken, echter zijn er binnen zoekmachine optimalisatie ook externe factoren aanwezig waar je mee om dient te gaan en het dus spannend maken. Zodra de eerste resultaten dan zichtbaar worden geeft dat toch een enorm voldaan gevoel!

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Ga voor jezelf na waar je het beste in bent en focus je daar vervolgens volledig op. Zo zorg je ervoor dat je je niet bezig hoeft te houden met zaken waar je minder goed in bent!

Rick Burgers LeuqalWat is je gouden tip?

Wanneer je een idee hebt waar je heilig van overtuigd bent dat het gaat lukken terwijl veel mensen twijfelen, gewoon doen! Als jij erin gelooft, er 100% voor gaat en bereid bent alles opzij te zetten om jouw idee te realiseren dan zeg ik doen, waarom niet?!

Rick Burgers
Lequal

Ontvang GRATIS het ebook 'Succes met e-commerce'

 

Als co-auteur van het fysieke boek mogen wij je het ebook gratis toesturen!

 

Vul je e-mailadres in en ontvang direct de volledige versie van maar lieft 189 pagina's. 

Bedankt voor je inschrijving! Controleer je e-mail voor de vervolgstappen.