De onderstaande infographic van Atomic Reach laat op een goede manier zien waarom content marketing belangrijk is.

Het Content Marketing Institute stelde eind vorig jaar al dat content marketing in 2012 belangrijk zou gaan worden voor marketeers. En dat hebben we gezien.

Ik kom ondertussen steeds vaker content marketing tegen bij bedrijven of spreek mensen die meer willen weten over content marketing. Content marketing is echter niet nieuw, maar tegenwoordig hebben we meer mogelijkheden om dit goed in te zetten voor een sterke communicatie.

Social media, digitale media en print media hebben content marketing de mogelijkheid gegeven om een breed publiek te bereiken, van een massa tot een niche.

Daarom heeft Atomic Reach een infographic gemaakt om daarin naar voren te laten komen hoe content marketing effectief kan zien voor een bedrijf, maar ook hoe content curatie steeds vaker wordt opgenomen in de marketing strategie.

Ontdekkingstocht content marketing

In de in wordt allereerst uitgelegd dat de traditionele marketeer vooral zelf content creëert en een klein team heeft, terwijl een content marketeer zich meer op cocreatie met een netwerk van relaties en fans.

Uit de infographic komt verder naar voren dat een bedrijfsblog resulteert in een stijging van 55% van het aantal bezoekers, 96% meer inkomende links en 63% hogere kans dat je iemand beïnvloed in zijn of haar aankoopbeslissing.

Tot slot maakt de infographic een mooie opsomming over content marketing curatie. Het zorgt allereerst voor merkbekendheid, daarnaast is het goed voor de zoekmachineoptimalisatie en autoriteit. Verder leidt content marketing tot meer potentiële leads, bezoekers en loyaliteit bij je klanten. Tot slot kun je middels content marketing invloed uitoefenen op de markt en kan jouw content viraal gaan.

(Klik op de afbeelding voor een vergroting)

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.