Interview met Michel Lindhoud van EGOsketch
Laatste update: 7 augustus 2013

Michel en Mike timmeren met hun bedrijf EGOsketch hard aan de weg met het leveren van unieke sleeves en covers voor tablets en smartphones. Aangezien zij ook in de regio zitten was een interview zo geregeld.

Wie zijn Michel Lindhoud en Mike Sies?

Michel Lindhoud is 24 jaar en komt net als de 23-jarige Mike Sies uit Nieuwe Niedorp. Ik woon nu in Alkmaar terwijl Mike in Winkel woont.

Hoe zijn jullie ooit in het ondernemerschap gerold?

Onder het genot van een biertje zaten we eind 2008 met twee vrienden over een product te praten: de ZAGG invisibleSHIELD, een onzichtbare bescherming voor je hele gadget. Iets wat tot op dat moment nog niet in Nederland verkrijgbaar was. We besloten er met zn vieren voor te gaan en in mei 2009 hebben we de eerste producten naar Nederland gehaald. Al snel bleven Mike en ik met zn tweeen over, aangezien de ambitie van de andere twee vrienden niet bij ondernemen lag. Op dit moment zijn we nog steeds leverancier van de ZAGG-producten in de Benelux. Sinds 2011 ondernemen we full time, al heb ik in 2012 nog mijn scriptie afgerond met als onderzoek de haalbaarheid van EGOsketch.

Kun je wat meer vertellen over EGOsketch?Interview met Michel Lindhoud en Mike Sies van EGOsketch

In september 2011 vroegen wij ons af waarom accessoires zo standaard zijn en wilden we voor de consument meer aanbieden: namelijk zelf zijn/haar telefoon/tablet en/of laptop-accessoires laten ontwerpen. Uiteindelijk hebben we het concept ontwikkeld, berekend en bekeken en zijn we in juni 2012 van start gegaan. Inmiddels kunnen we voor alle populaire smartphones, tablets en de MacBook een uniek product leveren voor de consument die hij/zij in de online design tool vormgeeft.

Wat wordt volgens jullie de belangrijkste online trend in de komende 12 maanden?

We verwachten een enorme omslag van computers naar andere web-enabled apparaten. Kort geleden is al bekend geworden dat de verkoop van PC’s nog nooit eerder zo laag was, dit heeft volgens ons alles te maken met de nieuwe eisen van de consument en het exponentieel groeiende aanbod van onder andere tablets.

Activiteiten die voorheen altijd achter de computer werden uitgevoerd zullen steeds meer verplaatsen naar de draagbare apparaten zoals smartphones en tablets, maar ook de televisie gaat een belangrijke rol spelen in de online wereld. Het web zal hierop gaan aanpassen en de gebruiksvriendelijkheid moeten richten op andere manieren van bedienen.

Wat is volgens jullie het grootste voordeel van content marketing?

In tegenstelling tot de traditionele marketingstrategieën (reclame, advertising) kun je met content marketing iets bieden waar de gebruiker naar op zoek is. Consumenten willen niet langer geconfronteerd worden met ongevraagde reclame, door ze de juiste content te bieden kun je ze binden op een positieve manier.

We hebben het web met zijn allen enorm vervuild met spam de afgelopen jaren. Content marketing is de ideale manier om deze vervuiling om te zetten in waardevolle informatie.

Hoe zetten jullie social media effectief in?

Momenteel wordt Social Media bij ons nog niet voldoende benut. Mensen zijn nog niet gewend geld te besteden via Social Media en wij hebben onze pijlen daarom voornamelijk op andere kanalen gericht. Uiteraard zijn wij wel op de verschillende sociale kanalen aanwezig om onze volgers op de hoogte te houden, maar de conversie komt voornamelijk vanuit organische bezoekers en affiliate marketing.

Wat was tot nu toe jullie grootste uitdaging in het ondernemerschap?

Onze range bestaat uit louter kwaliteitsproducten, iets wat met een lager consumentvertrouwen al snel op wordt bespaard. Echter hebben we veel vertrouwen in het concept, want uiteindelijk wil de markt toch een mooi, degelijk en uniek product geleverd krijgen als ze het gepersonaliseerd hebben. Tenslotte is het vaak een echt uniek kado of een product waarmee je zelf wilt pronken.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Volg je visie en durf daar aan vast te houden. Ook al ben je niet direct (financieel) succesvol.

Interview met Michel Lindhoud en Mike Sies van EGOsketchWat is je gouden tip?

Focus op je core-business en de toegevoegde waarde. Alles wat niet tot je primaire bedrijfsactiviteiten behoort en waar je geen waarde toevoegt kun je beter uitbesteden.

Michel Lindhoud & Mike Sies

EGOsketch

 Andere recente interviews:

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *