Op de populaire online marketing websites kwam steeds vaker Nigel Hooijmans voorbij. Dit trok mijn aandacht en interesse. Om zijn verhaal te vertellen heb ik daarom een interview met hem gehouden. Lees wat hem heeft bewogen om Internet Marketing Archief op te zetten en waarom hij nooit spijt heeft van de beslissingen die hij neemt.
Wie is Nigel Hooijmans?
Nigel Hooijmans is een erg ondernemend type die houdt van nieuwe dingen en veranderingen. Ik sta altijd open voor nieuwe ideeën en projecten. Zo ben ik laatst een project gestart met Remon Verburg (hij is ook geïnterviewd zag ik). Hierdoor ben ik weer met nieuwe mensen in aanraking gekomen en heeft mijn business weer een andere wending gekregen.
Zelf ben ik een ondernemend persoon (zoals ik hierboven al heb gezegd) die er niet van houdt om niets te doen. Ik ben altijd wel met verschillende dingen bezig, is het niet met Internet Marketing Archief, dan is het wel met andere projecten. Wanneer ik bijvoorbeeld op iemand moet wachten terwijl dit eigenlijk niet hoeft, dat vind ik dan niet tof ;).
Tijd is bij mij een kostbaar iets en dat wil ik dan ook zo goed mogelijk benutten!
Waarin onderscheidt Internet Marketing Archief zich?
Internet Marketing Archief onderscheidt zichzelf omdat er regelmatig nieuwe content op staat, en met regelmatig bedoel ik ook echt élke dag. Het is nu begin 2013 en ooit zal ik het niet meer volhouden om elke dag een nieuw artikel online te zetten, maar het zet zich vanaf 7 december 2012 nog altijd voort en dat wil ik zo lang mogelijk volhouden!
Waarom ben je ooit met online marketing begonnen?
Ik ben met internet marketing begonnen omdat het me aansprak. Ik was altijd wel bezig met computers (ik had een eigen pc reparatie service) maar ook online, zoals webhosting resellen of domeinnamen verkopen. Mijn interesse lag (en nog steeds) dus bij computers en het internet, wanneer ik hiermee geld kon verdienen was dit natuurlijk prachtig.
Op mijn blog heb ik een artikel geschreven over informatie marketing vs Google Adsense. Hierin vertel ik mijn verhaal over hoe ik ben begonnen in het internet marketing wereldje.
Ik ben er dus mee begonnen omdat het me aansprak vanaf het eerste moment. En ik vind het fijn om eens een dagje niet te hoeven “werken” wanneer ik dit niet wil!
Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?
Internet (online) marketing ziet er over 5 jaar compleet anders uit. Ik verwacht dat je géén domeinnamen meer kunt registreren omdat er elke dag weer duizenden worden geregistreerd.
Ook is social media nog relatief klein online, dit gaat een rol spelen in de ontwikkeling van internet.
Heel veel mensen zeggen dat ze de boot gemist hebben in 2002, zelf ben ik ook niet van 2002 maar van 2008 en ik heb er nu een mooi inkomen van gemaakt.
Dit komt omdat internet toen nog een ‘baby’ was en het zit nu in de puberteit, zo zie ik het altijd maar. Over 5 jaar zal internet volwassen zijn en je kunt er dan niet meer doorheen komen, dat kan ik je bijna garanderen.
Dus mijn advies, zet nu (vandaag nog!) een business op, stevig! Zodat je over 5 jaar ook bij de gevestigde orde zit en dus onverslaanbaar wordt voor de startende internet ondernemer! (klinkt heel bot, is het ook, maar het is fijn als je bij de gevestigde zit)
Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?
Dat kun je wel zien op internet marketing archief, als je regelmatig content op je website plaatst scoor je hoog in Google.(je moet het ook wel optimaliseren, maar los van dat)
Hierdoor haal je bezoekers naar je website die gericht zijn op jouw keyword. Wanneer je veel informatie op je website hebt, zal je op verschillende woorden scoren in Google en dus veel bezoekers naar je website krijgen.
We weten allemaal dat content king is, want hiervan komen bezoekers en bezoekers leven je nu eenmaal verkopen op! (natuurlijk zit er nog een lange weg tussen, dit is trouwens niet mijn doel met internet marketing archief)
Hoe zet jij social media effectief in?
Eigenlijk is social media bij mij een issue geweest, niet zo’n kleine ook! Ik zat 24/7 online op Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Myspace, Tumblr etc.
Na mijn beste advies dat ik ooit heb gekregen (hieronder meer) heb ik alleen nog mijn Facebook en Twitter account gehouden. De rest heb ik letterlijk de deur uit gedaan en mijn account verwijderd.
Ik zet het nu effectief in door mijn advies op te volgen, en alleen te twitteren of Facebooken wat nodig is en waar ik mogelijk resultaat uit zal halen.
Natuurlijk zijn er ook twitter en facebook knoppen te vinden op mijn blog, ik beveel je natuurlijk aan om hier gretig gebruik van te maken. Niet alleen op je eigen website maar ook op mijn blog 😉 !
Van welke beslissing heb je het meeste spijt?
Geen, elke beslissing die ik neem is de juiste!
Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen?
Dat zijn er eigenlijk 2:
1. Gebruik maar 5 minuten per dag social media, maximaal.
2. Gebruik mindvideo’s (korte videos waarin je je doelen stelt, bekijk deze élke dag op een door jouw gekozen tijdstip)
In mijn mindvideo staat dan ook bijvoorbeeld dat elke beslissing die ik maak de juiste is.
Wat is je gouden tip?
Mijn gouden tip, start je business nu en zet hem op de kaart. Zorg dat je over 5 jaar bij de gevestigde en onverslaanbare hoort!
Mijn ándere gouden tip, zie de adviezen hierboven!
Nigel Hooijmans
”Gebruik maar 5 minuten per dag social media, maximaal.” Vind ik wel een goed punt. Je moet oppassen dat je niet teveel kostbare tijd besteedt aan je tweets en likes. De verleiding ligt namelijk op de loer ;).
@Christian. Ik zou die eerste zin toch even herschrijven 😉
Ziet er strak uit Christian!
Vond het leuk om te schrijven, hou vol deze interviews!
Nigel