Een tijdje geleden hield ik via Twitter een oproep richting online ondernemers om zich aan te melden voor een interview met mij. Ik was zeer benieuwd wat de response zou zijn op een dergelijke actie. Mocht jij trouwens ook een interview willen doen, neem dan eens contact met mij op!
Al snel kreeg ik diverse reacties en heb ik vervolgens een aantal van hen persoonlijk benaderd. Een van hen was Paul Vogelezang van promotiebureau Uitslovers.
Wie is Paul Vogelezang?
Ik ben een jonge Haagse ondernemer die zich graag bezighoudt met het bedenken van passende marketing- en promotie-acties voor merken, bedrijven of producten met mijn bedrijf Uitslovers.
Sales, marketing, mountainbiken en snowboarden zijn de dingen die ik graag doe.
Waarin onderscheidt Uitslovers zich?
Uitslovers is een promotiebureau… Maar de naam zegt het al, wij zijn een echt promotiebureau. Bij ons staat de klant nog centraal en daar gaan we 100% voor. Wij bedenken marketing- en promotieacties in samenwerking met de klant en voeren deze uit met dank aan ons flinke bestand aan Uitslovers.
Op leuke manieren zorgen wij ervoor dat bedrijven direct in contact staan met de eindgebruiker van hun merk/bedrijf/product. Helder, assertief en sexy… dat is wat Uitslovers doet.
Hoe combineren jullie online en offline marketing?
Voor onszelf zijn we altijd flink bezig met Twitter en via LinkedIn worden we steeds rijker aan connecties, in iets andere mate met Facebook omdat onze doelgroep daar moeilijker te bereiken is (marketingmanagers van bedrijven die graag in contact staan met hun eindgebruiker).
Facebook gebruiken we voornamelijk voor het contact met onze Uitslovers om ze op de hoogte te houden van nieuwe promotieacties en opdrachten die eraan zitten te komen. Hier verloten we ook regelmatig Uitslovers T-shirts, erg leuk. Voor onze klanten kunnen wij heel goed promotieacties vormgeven in combinatie met social media of internetacties. Een simpel voorbeeld: We voeren een offline fotoactie uit waarbij de consument zijn eigen foto alleen kan pimpen en printen via de website van het gepromote merk.
Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?
Ik weet dat veel mensen dit niet met me eens zijn, maar ik denk dat het een flinke terugval gaat krijgen. Je merkt nu al dat consumenten aardig negatief kijken naar de automatische en vooral de ongevraagde reclames op internet. Je kunt geen filmpje meer kijken op Youtube zonder een advertentie te móeten bekijken, geen site bezoeken zonder cookies of popup advertentie en geen weerbericht zonder reclame.
Ik hoop en denk dat er steeds meer en meer gevraagd wordt naar de ‘oude’ offline marketing methoden. Dat is de reden dat ik ook juist in dit segment opereer.
Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?
Gemakkelijk resultaten kunnen meten.
Hoe zetten jullie social media effectief in?
Ikzelf ben een actief Twitteraar en vind het ook leuk om in contact te komen met andere ondernemers dankzij dit medium. Afgelopen maand is zelfs de eerste echte sale uit social media gekomen. Natuurlijk hebben we elkaar nog wel eerst in real life ontmoet.
Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?
Alles kan, als je maar in jezelf gelooft en niet te grote stappen neemt.
Wat is je gouden tip?
Make money, achieve your goals and stay focussed!
Paul Vogelezang
Eerdere interviews
- Peter Drewes van B2BContact
- Hubert Mooren van Netnotion
- André Gussekloo van werkenvanuithetbuitenland.nl
- Gijs Heerkens van Pasfoto.nu
- Danny Verhoeven van Starting Business
- Gerrit Hopster van MKB Klantmagneet
- Marco Engelen van Red-Orange
- Rene Greve
- Ruben Bunskoeke van 000.nl
- Nils Meijer van Web Oppep
- Dennis Miedema van Motriz Marketing
0 reacties