Een terugblik op 2012, het jaaroverzicht van Slagter Media
Laatste update: 31 december 2012

2012 is bijna ten einde en daarom komen vaak de bekende eindejaarslijstjes naar voren met daarin de best gelezen artikelen en soortgelijke jaaroverzichten.

Wat echter ook gaaf is, is dat verschillende websites een gepersonaliseerd jaaroverzicht kunnen maken. Zo heeft WordPress een jaaroverzicht gemaakt van Slagter Media.

Jaaroverzicht Slagter Media 2012

Jaaroverzicht populairste artikelen

Dit waren in 2012 de meest bekeken artikelen op Slagter Media:

Hoe komen bezoekers op Slagter Media terecht?

Uiteraard is het voor mij belangrijk om te weten waar mijn bezoekers vandaan komen. Hiermee kan ik namelijk zien mijn content marketing inspanningen het gewenste effect hebben.

Social Media – Uit het jaaroverzicht blijkt dat de top 3 van rereferende websites bestaat uit social media kanalen. Niet gek aangezien ik daar best veel actief op ben, maar het is dan ook fijn om te zien dat het ook effect heeft.

Gastbloggen – Sinds het najaar van 2012 ben ik begonnen met gastbloggen voor Karel Geenen. Dit zorgt naast meer naamsbekendheid ook voor linkbuilding. Maar bovenal vind ik het leuk om mijn kennis te delen en in contact te komen met anderen. Ik wil hier zeker mee doorgaan in 2013. Maar zoals het jaaroverzicht laat zien levert het wel nu al de nodige extra bezoekers op.

Reacties – In de top 5 staat ook Emerce. Deze website bezoek ik geregeld omdat er veel interessante artikelen op staan, en waar nodig laat ik een reactie achter. Hierdoor ben ik echter wel veel onder de aandacht gekomen en heeft het mij nieuwe bezoekers opgeleverd. Het loont dus om actief te zijn op populaire websites en je mening daar te delen met anderen.

Belangrijkste zoekwoorden

Door de artikelen die ik schrijf voor Slagter Media wordt ik uiteraard gevonden op bepaalde zoekwoorden. Hierin heb ik in de loop van 2012 meer structuur gebracht. Uit het jaaroverzicht blijkt echter dat Slagter Media in 2012 vooral op zoekwoorden werd gevonden die niet zoveel met de website te maken hadden.

Het belangrijkste zoekwoord voor 2012 was Slagter Media, waar ik natuurlijk erg blij mee ben. Maar daarna volgen ‘Forever Friends’, ‘Oktoberfest’ en ‘Nippelgate’. Niet bepaald zoekwoorden waar ik op had willen ranken. Eens kijken wat de verklaring hierachter is.

Forever Friends – Dit is te vinden in mijn artikel 4 kritieke stappen die je moet nemen om je klanten te verleiden met gepassioneerde verhalen, dat over Valentijnsdag gaat. In het artikel heb ik een afbeelding en video van Forever Friends opgenomen om te laten zien hoe je Valentijnsdag tot een succes kunt maken. Aangezien er maandelijks exact 1600 x in Nederland wordt gezocht op het woord kun je voorstellen dat er de nodige traffic vandaan komt, zeker omdat de concurrentie op het zoekwoord laag is.

Oktoberfest – Het afgelopen jaar ben ik voor het eerst naar het beroemde (of als je wilt beruchte) Oktoberfest geweest en zeker een aanrader. Naar aanleiding daarvan schreef ik twee artikelen. De eerste ging over de mythes rond content marketing  en de tweede over de crisis en positieve content marketing. Als je weet dat er per maand in Nederland maar liefst 8100 x gezocht wordt op Oktoberfest snap je wel dat het de nodige klicks oplevert, zeker omdat de concurrentie ook hier laag is.

Nipplegate – Eind 2010 schreef ik een artikel over de erotische taferelen bij Suit Supply en of deze goed zouden zijn voor de verkoopcijfers. Destijds was er een grote rel ontstaan over de mediacampagne van het bedrijf door het vele bloot dat erin voor kwam. Doordat ik het woord ‘Nipplegate’ een aantal keren heb gebruikt ben ik daarop gaan ranken in de zoekresultaten van Google. Aangezien er maandelijks 1600 mensen exact op dit woord zoeken in Nederland (het wil nog wel eens voor komen dat mensen iets meer laten zien van hun voorgevel dan zij willen) levert dit nog altijd de nodige bezoekers op.

Wat heb je aan deze bezoekers?

Natuurlijk heb ik relatief weinig aan deze bezoekers omdat ze vaak op zoek zijn naar andere informatie dan die ik aanbied. Het laat echter wel zien dat je met waardevolle content goed kunt scoren op bepaalde zoekwoorden. Als ik bijvoorbeeld een reisaanbieder zou zijn richting Duitsland zou ik zeker overwegen om een aantal artikelen te wijden aan het Oktoberfest, mits het aansluit bij de reizen die worden aangeboden. Denk eens aan een artikel over de beste hotels in de buurt of bezienswaardigheden tijdens het Oktoberfest.

Een bedrijf in digitale kaarten of verkoper van Forever Friends artikelen zou op langere termijn een goede positie op het woord kunnen krijgen op het woord door een informatief artikel te schrijven over het label. Dit zorgt voor de gewenste bezoekers en uiteindelijk op langere termijn verkopen.

Bedankt!

Bij deze wil ik tot slot iedereen bedanken die in 2012 Slagter Media heeft bezocht. Mede door jullie is de website gegroeid en blijf ik enthousiast verder bloggen in 2013!

1 Reactie

  1. Niels Deen

    Hoi Christian, mooi begrijpelijk jaaroverzicht! Ben op dit moment mijn internetstrategie ook aan het onderzoeken, en neem je tips daarin zeker mee.

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *