7 tips om meer leads met je website te genereren (infographic)
Laatste update: 20 september 2013

Voor de meeste bedrijven is een website de belangrijkste bestemming voor hun online marketing activiteiten. Deze infographic laat je in 7 stappen zien wat essentieel is voor je website om meer leads te genereren.

Leads generen infographic

Het genereren van leads is momenteel het primaire doel bij de inzet van content marketing, zo blijkt uit recent onderzoek.

Om je te helpen om meer leads met je website binnen te slepen heeft online marketing bedrijf Reach Local op basis van eigen onderzoek 7 tips verzameld om je website hiervoor te optimaliseren en verwerkt in onderstaande infographic.

7 tips om meer leads met je website te genereren

#1 – Optimaliseer je website voor conversies

Het optimaliseren van je website voor conversies is iets wat veel ondernemers vaak vergeten. Voorheen was flash vaak een onderdeel dat de website weliswaar verfraaide, maar niet bijdroeg aan de gebruiksvriendelijkheid van een website.

Richt je website zo in dat het voor bezoekers gemakkelijk is om contact met je op te nemen. Op mijn website staat bijvoorbeeld rechts ons telefoonnummer met daaronder ook de mogelijkheid om mij toe te voegen op Skype.

Daarnaast heeft volgens de infographic 66% van de websites van mkb’rs geen contactformulier, terwijl wij zelf hebben ondervonden dat dit zeker leidt tot meer leads.

#2 – Link van je website naar je social media

Steeds vaker hoor ik dat bedrijven iets willen doen met social media. Dit kan natuurlijk de nodige tijd kosten, zeker als je voor de eerste keer een social media profiel gaat opzetten. Mede daarom heb ik ook deze infographic gedeeld met alle afmetingen voor Facebook, Linkedin, Google+ en YouTube.

Vergeet echter niet om ook vanaf je website te linken naar deze social media kanalen. Voor WordPress zijn hier verschillende handige plugins voor beschikbaar, zowel voor ieder afzonderlijk kanaal als voor allemaal tegelijk.

Op Slagter Media zie je bijvoorbeeld aan de rechterkant een blok waarmee je mij direct kunt volgen op Google+, gecreëerd met de plugin SZ – Google. Daarmee kun je naast Google+ ook andere producten van Google gemakkelijk in je website integreren (aanrader!).

#3 – Maak je website geschikt voor mobiele bezoekers

Steeds meer mensen beschikken over een smartphone of tablet. Uit het onderzoek van Reach Local blijkt dat 46% van de consumenten vertrouwd op zijn telefoon voor het doen van onderzoek naar producten, diensten en adressen.

Deze mensen zijn dus ook potentiële leads voor je. Zorg er daarom voor dat je website ook geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten. Je kunt je mobiele website daarbij onderscheiden door mobiele bezoekers de mogelijkheid te bieden om met één klik direct je te kunnen bellen. Maar zorg er ook voor dat snel je productinformatie en openingstijden voor hen zijn te vinden.

#4 – Zorg voor een balans in je content

Na verloop van tijd groeit je website in zo’n omvang dat je al snel vergeet dat er nog pagina’s zijn waarop verouderde informatie staat, bijvoorbeeld over diensten of producten die je niet langer aanbiedt. Verwijder deze content, aangezien het voor verwarring zorgt bij bezoekers en de verkeerde leads oplevert.

#5 – Maak gebruik van video

Reach Local wijst in de infographic op een onderzoek van eMarketer, waaruit blijkt dat 85% van de mensen een video van een product waarin zij geïnteresseerd ten minste 1 minuut bekijken.

Zelf was ik bijvoorbeeld recent op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Na een korte zoektocht kwam ik onder meer op de website hoofdtelefoonstore.nl terecht van Coolblue, waarop zij bij diverse headsets een videoreview hebben geplaatst. Weliswaar waren deze niet zo diepgaand, ze waren wel voor mij een factor om langer te blijven hangen op de website om meer over de producten te weten te komen.

Video’s kunnen bijdragen aan de betrouwbaarheid van je producten en of diensten en bezoekers aantrekken die niet alles willen lezen over je diensten en successen. Het is een van de contentvormen die ik nog op deze website wil gaan toepassen, juist omdat het bewezen heeft succes te hebben.

#6 – Verwijder oude designelementen

Ik ben er geen voorstander van om je website geregeld te vernieuwen, aangezien het nut mij soms ontgaat. Maar zorg er wel voor dat je website voldoet aan de huidige standaarden van het internet. Kijk naar hoe concurrenten hun website hebben ingericht. Sommige designelementen die een paar jaar geleden nog gebruikelijk waren kunnen er nu namelijk verouderd uit zien, wat geen vertrouwen wekt bij je bezoekers.

#7 – Maak je pagina gebruiksvriendelijk

Bezoekers zijn gewend dat websites snel laden, dus zorg ervoor dat je website vrij is van elementen die dit proces vertragen. Wanneer de laadtijd langer duurt dan 2-3 seconden, zal volgens de infographic 40% van de bezoekers je website verlaten.

Daarnaast zorgen links die het niet doen ervoor dat ze je website zullen verlaten. Zorg er daarom voor dat je oude links verwijderd of redirect/doorstuurt naar de juiste pagina’s.

Lead verhogende tips

Wil je nog meer tips? Bekijk dan eens onderstaande video van Rutger Steenbergen van SEO Zwolle.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8ErEvb1z4Do[/youtube]

Heb jij nog tips voor ondernemers waarmee zij via hun website het aantal leads kunnen verhogen? Laat hieronder een reactie achter!

Heb je hulp nodig met het realiseren van meer leads? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op.

0 reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Is een sales funnel de missing link in jouw business? - […] begint allemaal met leads dus dan is het wél belangrijk dat je weet hoe je er zoveel mogelijk kan…

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *