Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik sinds een aantal maanden een webshop met mijn vriendin, Make-up Your Stash. Een webshop in make-up organizers.

Om de webshop meer onder de aandacht te brengen boren we verschillende kanalen aan. Naast de ‘gebruikelijke’ manieren zoals de inzet van social media als Twitter en Facebook en een blog nemen wij ook contact op met beautybloggers. Wij vragen of zij onze producten onder de aandacht van hun lezers zouden willen brengen. Dat kan bijvoorbeeld door een review van onze producten, een banner of mention via social media.

Waar normaal op een dag ongeveer 250 mensen onze webshop bezoeken zagen wij donderdag opeens een gigantische stijging van het aantal bezoekers. De servers konden het zelfs amper aan en aan het einde van de dag stond de teller op maar liefst 2400 bezoekers!!!

Natuurlijk gingen wij direct na waar al deze bezoeken vandaan kwamen en al snel werd duidelijk wat de reden was. Het bleek dat Cynthia Schultz van Misslipgloss (een van de meest populaire beautyblogs) in haar artikel Beauty Bits onze organizers had genoemd met een link naar onze webshop en dit gemeld op twitter.

Ondanks dat wij ‘pas’ ergens halverwege het artikel werden genoemd ontvingen wij dus wel een enorme stroom aan meiden/vrouwen die geïnteresseerd waren in de make-up organizers. Uiteraard zijn er altijd mensen die vinden dat je product te duur of niet goed is, maar daar moet je boven staan (hoe moeilijk dat ook soms is). Aan ons om het tegendeel te bewijzen natuurlijk!

In ieder geval heeft de promotie ons wel weer de nodige verkopen en vooral bekendheid opgeleverd, wat natuurlijk hartstikke gaaf is. Het laat zien dat veel mensen make-up organizers erg interessant vinden.

We blijven daarom dus lekker doorgaan met al onze content marketing inspanningen, aangezien we natuurlijk nog veel meer bezoekers willen krijgen en overtuigd zijn dat we hiermee op langere termijn blijven scoren. Zo zie je maar weer wat één artikel en één tweet je kunnen opleveren!