Interview met Lidia Lüttin van Bynder
Laatste update: 26 juli 2017

Ben je op zoek naar een oplossing voor je branded content? Lidia vertelt in dit interview hoe Bynder je kan helpen.

Lidia Lüttin BynderWie is Lidia Lüttin?

“Ik ben een digitale marketeer en trots onderdeel van het Bynder Team. Als CMO van een wereldwijd opererend technologie bedrijf, heb ik het voor mijzelf als missie gemaakt om een revolutie in het leven van marketeers teweeg te brengen door hen te voorzien in innovatieve, baanbrekende en gebruiksvriendelijke marketing tech. Ik ben een expert op het gebied van leadgeneratie, cloud computing en de inzet van data om maximale ROI uit marketing te halen. Verder ben ik altijd nieuwsgierig om meer te leren en heb ik mij toegewijd aan het bouwen van een omgeving van creatieve, positieve en inspirerende mensen. En katten.”

Zou je wat meer kunnen vertellen over Bynder?

“Marketeers en brand managers zien een exponentiële groei in de vraag naar content, welke ze nu kunnen managen via Bynder. Digital Asset Management (DAM) van Bynder is de ideale tool om al je digitale media te centraliseren, organiseren en delen. Bynder is makkelijk te gebruiken en zeer veelzijdig, waardoor het werken met digitale media en het samenwerken met collega’s een stuk eenvoudiger wordt. Omdat het werken met digitale bestanden tegenwoordig de standaard is in marketing en branding, hebben we gebruiksvriendelijkheid op de eerste plaats gezet.

Met Bynder wordt brand management geautomatiseerd en behoud je merkconsistentie. We zijn een relatief jong bedrijf met hele jonge workforce, die voor ongeveer 80% bestaat uit millennials. Daarbij komt ook nog dat we echt onwijs snel groeien. Om dat in de hand te houden zijn we erg afhankelijk van cultuur en vertrouwen. We hebben de tijd nog niet gehad om een management of governance structuur aan te brengen. Het komt nu neer op de mindset van onze mensen, hun verantwoordelijkheid en autonomie. Dus je moet simpelweg je mensen blind kunnen vertrouwen om op deze snelheid door te kunnen groeien. Vandaar dat wij een redelijk liberaal personeelsbeleid hebben met weinig hiërarchie, onbeperkte vakantiedagen en flexibele werktijden.”

Kun je wat meer vertellen over het OnBrand event?

“Wij zagen simpelweg een gat in het bestaande aanbod van marketingevenementen. Wij willen met OnBrand het merk zelf een podium geven, en horen hoe deze merken zo sterk zijn geworden. Er zijn zoveel subtiele tactieken die bijdragen aan de liefde voor een merk, vaak realiseer je het je niet eens.

Een tijdje geleden las ik een artikel dat suggereert dat de barista’s van Starbucks opzettelijk je naam verkeerd op de beker schrijven, omdat mensen daar een foto van maken en online plaatsen en zo free publicity genereren voor Starbucks. Vrij briljant, als je het mij vraagt. Zo zijn er duizenden slimmigheden en tactieken die brand managers en marketeers met elkaar kunnen uitwisselen.

Bij Bynder zijn we echt vakidioten die gek zijn op branding. Het is veel meer dan je logo ergens opplakken, het gaat om identiteit, positionering, communicatie, consistentie en honderd andere dingen.”

Wil je ook naar OnBrand ’17? Wij mogen 60% korting geven op de tickets! Bestel je tickets via https://onbrand.me/17/tickets/ met de persoonlijke code “FriendOfSlagter”. Nog goed om te weten, wij verdienen hier niets aan.

Welke rol speelt content marketing binnen jullie organisatie?

Content marketing is extreem belangrijk voor ons. Wij hebben een team van dedicated schrijvers die zich min of meer de hele dag bezighouden met het uitleggen van onze oplossing. Bynder proberen wij zo uit te leggen dat iedereen het kan begrijpen en de waarde van een DAM direct ziet.

OnBrand is een online magazine, dus de rol van content marketing is vrij duidelijk. Voor het evenement daarentegen zien we dat onze eigen content minder belangrijk is, aangezien al onze sprekers voor zichzelf spreken. Iedereen kent Ben & Jerry’s of Lego bijvoorbeeld en wij hoeven mensen echt niet uit te leggen waarom je zoveel van dit soort merken kunt leren.”

Wat zijn de belangrijkste inzichten van recente campagnes?

“Leadgeneratie is niet heel lastig, als we alleen zouden kijken naar aantallen dan kun je met een relatief klein budget best veel mensen binnen halen. Maar als we verder kijken naar de conversieratio en hoeveel leads uiteindelijk naar een volgend stadium gaat, leer je al snel dat je beter kunt sleutelen aan de kwaliteit van de leads.”

Welke online tools gebruiken jullie (naast Bynder) nog meer?

“Omdat wij zelf een techbedrijf zijn omarmen wij alle technologie die onze processen vereenvoudigd. We hebben vrij uitgebreide techstack die wij constant updaten en aanvullen met nieuwe technologie. Van slack & intercom tot Hubspot en Salesforce, noem het maar op. Er zijn meer dan 5.000 verschillende martech tools op de markt en wij houden zeker strak in de gaten wat de next big thing is, en waarom.”

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

“De grootste uitdagen was schaalbaarheid. Bynder (en daarmee ook OnBrand) zijn de laatste jaren enorm gegroeid. Zo hadden wij vorig jaar 500 aanwezigen op OnBrand ’16 en verwachten wij dit jaar zo’n 2.000 marketing professionals. Doordat je moet opschalen, krijg je ook weer problemen waar je voorheen nooit aan gedacht had. Meer personeel, meer regels, vergunningen, maar ook software en tools om je werk overzichtelijk te houden.”

Wat is jouw gouden tip voor andere online marketeers?

“Omarm best of breed solutions en combineer de krachten van deze oplossingen om jouw marketingmachine optimaal te laten draaien.”

Lidia Lüttin
Bynder

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *