Tiffany zet content marketing in om jouw Valentijnsdag tot een succes te maken
Laatste update: 10 februari 2012

Vrouwen (maar ook mannen) opgelet! Valentijnsdag komt eraan en voor veel mannen betekent dit stress om een passend cadeau te vinden. Maar vaak weten zij niet wat zij moeten geven. Tiffany biedt echter de oplossing.

Tiffany & Co wil dat jouw Valentijnsdag blauw wordt, maar niet op zo’n manier dat jij een blauwtje loopt. Het bedrijf maakt het namelijk gemakkelijk voor vrouwen om hun partners een speciale aanwijzing voor Valentijnsdag te sturen. Een knop met ‘Drop a Hint’ staat nu bij elk artikel op hun website, zie voor een voorbeeld hieronder. Met een muisklik kun je dus een vriendelijke e-mail versturen naar je eega met daarin een hint.

 

Valentijnsdag experiment

Dechay Watts van Sprout Content nam de proef op de som. Zij zorgde ervoor dat zij een item nam onder de $1.000 om er zo voor te zorgen dat haar man geen hartaanval zou krijgen. Hiernaast staat de brief die haar man in zijn inbox ontving.

Wanneer je op ‘this’ klikt kom je direct terecht op het item terecht. Watts is er echter zeker van dat zij dinsdag geen blauwe doos gaat ontvangen aangezien de oorbellen die zij uitkoos evengoed nog $525 kosten. Het is echter een inspirerende campagne en laat prachtig zien hoe content marketing kan werken. Het gebruikt content en design op zo’n manier dat het een buzz creëert en consumenten aanzet om een actie te ondernemen.

Tiffany’s weet dus op een goede manier content marketing in te zetten en heeft er lol in om content met hun eigen producten te verspreiden. Dat laat de website What Makes Love True goed zien.

Valentijnsdag en content marketing

Ik weet in ieder geval wat ik moet doen voor Valentijnsdag, jij ook? Wat vindt jij van deze content marketing strategie en heb jij misschien nog meer slimme of inspirerende acties gezien?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *