50 feiten die je moet weten over content marketing

Christian Slagter-Koster

On 24 juni 2013

Als je regelmatig Slagter Media bezoekt, lees je geregeld over over content marketing. Maar ook steeds meer bedrijven en marketeers begrijpen dat waardevolle en unieke content een manier is om hun doelstellingen te realiseren. Om de waarde van content marketing aan te tonen worden in dit artikel een aantal stellingen onderbouwd.

50 feiten over content marketing

NewsCred heeft op basis van onderzoeken van onder meer het Content Marketing Institute en de Huffington Post een presentatie gemaakt met daarin de 50 belangrijkste feiten over content marketing, waarmee jij ook de waarde van content kunt laten zien en realiseren.

50 feiten over content marketing

Hieronder volgen de 50 feiten die NewsCred heeft verzameld over content marketing en die terug te vinden zijn in de presentatie. De statistieken zijn gekoppeld aan verscheidene stellingen.

Stelling – Content marketing neemt de marketingindustrie over

1 – 27.000.000 vormen van content (denk aan artikelen, maar ook video en infographics) worden dagelijks gedeeld.

2 – 9 van de 10 bedrijven gebruikt content in hun marketing.

3 – 78% van de CMO’s (Chief Marketing Officer) denkt dat unieke content de toekomst van marketing is.

4 – 54% van de merken heeft nog niet iemand die direct verantwoordelijk is voor de content.

5 – 79% van de marketeers geeft aan dat hun organisaties verschuiven richting branded content.

6 – 72% van de marketeers verwacht dat branded content effectiever gaat zijn dan advertenties in een magazine, terwijl 69% aangeeft dat het superieur is ten opzichte van direct mail en PR.

7 – 86% van de B2C marketeers gebruiken content marketing en 91% van de B2B marketeers zet content marketing in.

8 – 64% van de B2B content marketeers zeggen dat hun grootste uitdaging is om genoeg content te produceren.

Stelling – Bloggen zorgt voor meer verkeer en meer leads

9 – Elke maand lezen 329 miljoen mensen blogs.

10 – Blogs geven websites 434% meer geïndexeerde pagina’s en 97% meer geïndexeerde links.

11 – 37% van de marketeers geeft aan dat blogs het meest waardevolle type content is voor marketing.

12 – Bedrijven die per maand  meer dan 15 blogartikelen plaatsen, genereren 5 keer meer bezoekers ten opzichte van bedrijven die niet bloggen.

13 – Bedrijven met een actieve blog zien het aantal leads met meer dan 97% stijgen.

Stelling – Content is de brandstof voor social media

14 – Content van betrouwbare bronnen worden het meest gedeeld.

15 – 90% van de mensen baseert zijn keuzes op aanbevelingen van vrienden.

16 – 73% van alle sectorgerelateerde Twitterberichten bieden de mogelijkheid om content te delen.

17 – 99% van de mensen die content delen via social media, delen dit via verschillende platformen.

18 – De kans dat er een aankoop wordt gedaan, is bij clicks van gedeelde content 5 keer zo groot.

19 – 87% van de B2B marketeers gebruikt social media om content te verspreiden.

20 – 34% van de markteers heeft via Twitter leads gegenereerd.

21 – 80% van de gebruikers geeft de voorkeur om via Facebook in contact te staan met merken.

22 – Mensen spenderen meer dan 50% van hun tijd online aan content en nog eens 30% van hun tijd aan social media waar content gedeeld kan worden.

Stelling – Kwalitatieve content verhoogt de betrokkenheid en merkloyaliteit

23 – Interessante content is een van de 3 belangrijkste redenen voor mensen om merken op social media te volgen.

24 – 70% van de consumenten geeft de voorkeur om een bedrijf te leren kennen via een artikel in plaats van via een advertentie.

25 – Bij websites die artikelen aanbieden is de kans 2,3 keer zo groot dat gebruikers terugkeren.

26 – 90% van de consumenten vindt unieke content waardevol en 78% is van mening dat bedrijven die unieke content aanbieden geïnteresseerd zijn om een goede relatie met hen op te bouwen.

27 – 68% van de consumenten spendeert tijd aan het lezen van content van merken waarin zij geïnteresseerd zijn.

28 – 60% van de consumenten heeft een positiever gevoel over een merk nadat zij unieke content op hun website hebben gelezen.

29 – 58% van de consumenten vertrouwt redactionele content.

30 – Mensen willen de controle hebben over de content die zij consumeren. Zo slaat 86% van de mensen tv commercials over. Daarnaast opent 44% nooit direct mail. Tot slot heeft 91% zich van een nieuwsbrief van een bedrijf uitgeschreven waar zij nog recent lid van werden.

Stelling – Visuele content grijpt de aandacht van consumenten

31 – 90% van de informatie die wij tot ons nemen is visueel.

32 – Artikelen met afbeeldingen krijgen 94% meer weergaves dan artikelen zonder afbeeldingen.

33 – 40% van de mensen reageert beter op visuele informatie dan alleen tekst.

34 – 46,1% van de mensen geeft aan dat het design van een website de belangrijkste criteria is om de betrouwbaarheid van een bedrijf te beoordelen.

35 – Artikelen met video’s krijgen 3 keer meer inkomende links dan artikelen die alleen uit tekst bestaan.

36 – Slechts een maand na de introductie van Facebook Timeline voor bedrijven, was er bij foto’s en video’s sprake van een stijging van 65%.

37 – 62% van de respondenten geeft aan video te gebruiken in hun content marketing.

38 – 75% van de smartphone gebruikers bekijkt een video op hun telefoon, 26% van hen bekijkt ten minste 1 keer per dag video.

Stelling – Content marketing genereert leads

39 – Content creatie is met 53% de belangrijkste SEO strategie.

40 – 57,4% van de B2B bedrijven zegt dat SEO de belangrijkste invloed op hun leadgeneratie doelstellingen heeft.

41 – Conversie ligt 105% hoger bij consumenten die de interactie aangaan via beoordelingen en productreviews.

42 – Consumenten die e-mail marketing ontvangen geven 83% meer uit aan online winkelen.

43 – Organische leads hebben een slagingspercentage van 14,6%, terwijl outbound marketing een slagingspercentage heeft van 1,7%.

Stelling – Investeren in content marketing is cruciaal voor je bedrijf

44 – Marketeers spenderen bijna een derde van hun budget aan content marketing.

45 – 54% van de marketeers zegt dat zij hun uitgaven aan content marketing in de komende 12 maanden gaan verhogen.

46 – Content marketing kost 62% minder dan traditionele marketing.

47 – Per euro genereert content marketing ongeveer 3 keer zoveel leads als traditionele marketing.

48 – Dit jaar zal $118,4 miljard worden uitgegeven aan content marketing, video en social media.

49 – 55% van de B2C marketeers is van plan om hun investeringen in branded content op te voeren.

50 – De uitgaven aan social media advertenties zullen groeien tot $8,3 miljard in 2015.

Interessante content marketing onderzoeken

Wil je meer weten over content marketing? Hier vind je alle actuele content marketing onderzoeken.

Heb je deze artikelen al gelezen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *