Op de website van Kittyhawk kwam ik deze week onderstaande infographic tegen die zij zelf hebben gemaakt, waarvoor bij deze dank!

In de infographic geven zij aan waarom content marketing een belangrijke rol speelt bij het ontwikkelen van een succesvolle online onderneming. Door middel van content marketing probeer je een doelgroep te bereiken en hen aan te sporen een actie te ondernemen. De vraag naar relevante content neemt nog altijd toe en door hieraan te voldoen trek je klanten aan. Daarom wordt content marketing steeds belangrijker. Hieronder volgen de 7 redenen en daaronder de infographic van Kittyhawk.

1. Content als basis van Thought Leadership

Bij content marketing staat het creëren van content zoals gezegd aan de basis van het succes. Door unieke en waardevolle content te creëren die past bij jouw vakgebied gaan mensen jouw zien als een autoriteit. Dit kan door middel van infographics (zoals Kittyhawk slim heeft gedaan), maar via interessante artikelen of video’s.

2. Content vergroot online vindbaarheid

Uit onderzoek van HubSpot blijkt dat bedrijven die bloggen gemiddeld 55% meer bezoekers krijgen. Dit komt onder meer doordat blogartikelen ervoor zorgen dat je beter wordt gevonden door zoekmachines als Google. Daarnaast blijkt dat bedrijven die bloggen gemiddeld 97% meer inbound links hebben. Dit wordt bereikt doordat mensen eerder verwijzen naar interessante content dan naar een website op zich.

3. Content versterkt word-of-mouth

In de infographic is terug te zien dat informatie die via internet wordt gevonden voor 65% doorslaggevend is bij aankoopbeslissingen van de consument. Daarbij is ‘Word of Mouth’ voor 46% bij de aankopen van doorslaggevend belang.

Door relevante content te hebben gaan mensen je merk/bedrijf eerder volgen op Twitte en bij 8 op de 10 mensen die een merk op Facebook of Twitter volgen, is het aannemlijk dat zij deze aanbevelen in hun netwerken.

4. Content vergroot je bereik

Door het toepassen van content marketing en daarmee dus unieke content te creëren worden 434% meer pagina’s geïndexeerd in zoekmachines, terwijl er 97% meer inbound links zijn. Doordat je website beter wordt gevonden vergroot je jouw bereik.

5. Content leidt tot meer omzet

Volgens de infographic geeft 88% van de marketeers die social media gebruiken aan dat deze kanalen leiden tot meer exposure rond hun merk. Verder is 72% van mening dat het resulteert in meer traffic en contacten, terwijl 43% van de markteers aangeeft dat content resulteert in een directe positieve invloed op de omzet. Deze cijfers komen van SocialMedia Examiner.

6. Content als basis van social media strategie

Content moet je zien als de motor van social media. Je kunt wel een social media profiel aanmaken, maar als je niks waardevols hebt te delen gaan mensen je niet snel volgen. Social media is dus niet gratis en het uitvoeren van een sterke social media strategie kost tijd en geld.

7. Content solide basis online marketing

Tot slot komt uit de infographic naar voren dat bedrijven via social media klanten vinden; 61% gaat via LinkedIn, 67% via Facebook en 53% via Twitter. Daarnaast ervaart 63% van de bedrijven die content marketing inzetten via social media een verhoging van de effectiviteit van hun marketinginspanningen.

Mede daarom is Slagter Media (net als Kittyhawk) van mening dat content marketing een sterke bijdrage kan leveren aan het online succes van een onderneming. Pas jij al content marketing toe en welke successen heeft het jouw onderneming opgeleverd? Of wil je meer weten over content marketing? Ik ben benieuwd naar je reactie!

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.