Bijna 4 op de 5 marketeers richt zich steeds meer op ‘branded content’, zo blijkt uit een studie door de Custom Content Council. Uiteraard is daar een gave infographic over gemaakt die ik graag met je wil delen.

Forse stijging branded content marketing

Uit het onderzoek van de Custom Content Council, gehouden onder 170 bedrijven (waaronder Manpower), komt onder meer naar voren dat de bestedingen aan branded content in de VS zijn toegenomen met 13%, ofwel een stijging van $1,6 miljoen!

Steeds meer bedrijven zien in dat content marketing een waardevolle toevoeging kan zijn in hun algehele online marketing strategie. Tussen de 66-74% van de branded content die gecreëerd werd over de afgelopen jaren, werd ingezet voor social media. Dit is niet zo vreemd, aangezien je zonder content veel minder te vertellen hebt op deze kanalen.

Focus zorgt voor autoriteit

De afgelopen jaren was het probleem echter dat bedrijven met hun branded content weinig focus en geen echte strategie hadden. Voor dit jaar wordt daarom verwacht dat content marketeers die een duidelijk content plan hebben (waarin concrete doelstellingen staan), de voordelen van content marketing gaan ervaren.

Bedrijven die in 2013 in staat zijn om autoriteiten op hun vakgebied te worden, weten hoe zij content effectief kunnen inzetten en waarde toevoegen, zullen volgens mij een voorsprong nemen.

Infographic Readable Content

Op basis van de onderzoekresultaten van de Custom Content Council heeft Readable Content een interessante infographic gemaakt. Naast de al eerder genoemde stijging van de uitgaven aan branded content marketing blijkt hieruit dat 79% van de marketeers zich gaat focussen op branded content.

Verder laat de infographic zien dat 52% van de bedrijven aangeeft een deel van de creatie van de branded content over het afgelopen jaar liet doen door een externe partij. Dit biedt dus kansen voor freelance tekstschrijvers en online marketeers die graag content produceren.

4 redenen om branded content te gebruiken

Maar waarom zouden bedrijven branded content überhaupt gaan inzetten? Uit het onderzoek blijkt dat er 4 redenen te benoemen zijn:

  • Educatie aan de klanten
  • Merkloyaliteit
  • Meer verkoop (up-selling)
  • Klantbehoud

Hieronder de volledige infographic

Branded content infographic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Zet jij al aan branded content in?

Ik ben benieuwd of in Nederland ook al veel branded content wordt ingezet. Laat daarom hieronder een reactie achter!

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.