Je hebt van die infographics die er gewoon bij voorbaat al cool uit zien. Deze infograhpic bijvoorbeeld, die ik recent vond via InboundWriter. Zoals je weet is de hoeveelheid content die online verschijnt nog altijd aan het groeien. Het wordt daardoor steeds moeilijker om de aandacht op te eisen en een stukje optimalisatie kan daarbij helpen.

Ook de manier waarop wij content consumeren is aan het veranderen. Uit de infographic blijkt dat een meerderheid van de Amerikaanse volwassenen online zijn via een smartphone of tablet. En deze groep is nog altijd groeiende.

Om je content goed te optimaliseren is het belangrijk om een juiste lengte te gebruiken. Bij zoekwoorden met een lengte van 3 woorden is de conversie 32%, terwijl dit bij 2 woorden nog maar 22% is. Maar meer woorden helpt ook niet, want bij 4 zoekwoorden is de conversie 16%. Probeer dus de lengte op 3 te houden.

Minder afhankelijk van zoekmachines

Opmerkelijk is dat steeds minder mensen voor afhankelijk zijn van zoekmachines voor het vinden van websites. Waar in 2004 nog 83% via zoekmachines een website vond, was dit in 2012 nog maar 61%. Daarbij is Google nog altijd toonaangevend.

Als bezoekers eenmaal je content hebben gevonden is het belangrijk om je op je website te houden. Zoals ik vorige week al liet zien in een infographic waarom mensen je website verlaten, is het onder meer belangrijk om interessante en waardevolle content te hebben.

De 3 factoren die van belang zijn voor succesvolle content zijn volgens de infographic context, relevantie en leesbaarheid. Zoekwoorden zijn belangrijk, maar de interactie heeft ook een effect op je vindbaarheid.

Content marketing

Volgens de infographic gebruiken 9 van de 10 b2b marketeers content marketing om hun bedrijf te laten groeien. Daarbij gebruiken ze gemiddeld 8 content marketing tactieken om hun marketingdoelstellingen te realiseren.

De grootste uitdaging voor marketeers is het soort content te produceren die aanlsuit bij de behoeftes van hun (potentiële) klanten. Marketeers willen met hun content vooral merkbekendheid, aankopen, leadgeneratie en loyaliteit realiseren.

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.