Google+ voor bedrijven, onzin of zinvol? (infographic)
Laatste update: 20 april 2012

Elke vrijdag plaats ik een interessante infographic. Deze keer vond ik via Pinterest een infographic over Google+ voor bedrijven, gemaakt door de mensen van BlueGlass. Google+ is inmiddels een aantal maanden actief, maar ik heb nog niet het idee dat het een doorslaand succes is. Veel mensen uit mijn netwerk gebruiken het althans (nog) niet.

De infographic laat op een goede manier zien hoe Google+ voor bedrijven waardevol kan zijn. Het is zinvol om Google+ in te zetten omdat het ten eerste wordt geïndexeerd door de zoekmachine van Google. Daarnaast is Google+ opgeschoond van extra attributen zoals je die ziet bij bijvoorbeeld Facebook. Verder zijn mensen die Google+ ook daadwerkelijk gebruiken er redelijk actief op en tot slot groeit het nog elke dag.

De sleutel tot succes is (zoal bij elk sociaal netwerk) om met elkaar in contact te komen en dingen te delen. Google+ maakt dit erg simpel wanneer je de basisprincipes begrijpt. Deel informatie om je contacten te interesseren of te boeien. Ik plaats er bijvoorbeeld veel informatie over content marketing op.

Gebruik jij al Google+?

Zonder het hebben van een bedrijfspagina op Google+ kun je omzet mislopen. Bedrijfspagina’s geven je de mogelijkheid om je merk onder de aandacht te brengen. Hoe meer je onder de aandacht bent, des te sneller mensen gebruik zullen maken van je producten of diensten.

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *