Wil je saaie info omtoveren tot activerende content? Bekijk dan eens deze infographic.

Na de recente infographic over een 6 stappenplan om content marketing in de praktijk te brengen en een infographic hoe je in 10 stappen een content planning maakt, heeft RUN Content nu ook een infographic gemaakt hoe je van saaie info activerende content maakt.

Mocht je nog niet weten wie er achter RUN Content zit, lees dan eens dit inspirerende interview.

Activerende content

Content die mensen activeert zorgt ervoor dat je een band opbouwt met je doelgroep. Zorg er dus voor dat je boeiende content hebt!

Wanneer je content hebt gecreëerd, ga dan bij jezelf na of het je activeert. Als dit het geval is, deel dan deze content. Als je antwoord echter nee is, kun je er direct mee aan de slag.

Ga bijvoorbeeld eens creatief om met het kader, of draai het perspectief toe. Denk er daarnaast eens over na om je content te verreiken met bijvoorbeeld een video.

Humor in je content doet het ook altijd goed en probeer om altijd af te sluiten met een vraag om zodoende de interactie met je doelgroep aan te kunnen gaan.

Het resultaat

Het resultaat is dat je meer hits realiseert. Uit onderzoek komt namelijk naar voren dat bedrijven die op jaarbasis meer dan 10% groeien 81% social media ziet als een belangrijk hulpmiddel voor deze groei.

Activerende content zorgt ervoor dat bedrijven 20% meer likes krijgen en dat er goede redenen zijn om deze content te delen. Daarnaast zorgt het voor een grotere bekendheid voor bedrijven en wie wil dat nu niet?

content marketing infographic

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.