Met enige regelmaat kom ik in contact met interessante, boeiende of inspirerende online marketeers en ondernemers. De gesprekken gaan over diverse onderwerpen en daarom leek het mij een leuk idee om hier een reeks interviews aan te wijden. In deze serie is het nu de beurt aan René Greve.

Wie is Rene Greve?

Heel, heel vroeger begonnen als dagbladjournalist. Later freelance copywriter die zich als een van de eersten specialiseerde in teksten voor websites. Daar kwam al snel Google om de hoek kijken want alle bedrijven wilden met hun teksten ook hoog in Google. Die combinatie van techniek, content, marketing en social media maken dat ik tegenwoordig veel aspecten van internet marketing beheers. Tot aan Google Adwords aan toe.

Mijn ontwikkeling van journalist tot website-specialist (raar woord eigenlijk, maar ik weet zo gauw geen betere) is door niets anders gekomen dan vragen van klanten. En dat is heel tekenend voor mij. Ik doe alles voor mijn klanten.

Waarin onderscheidt jouw blog zich van anderen?

Ik probeer met mijn blog zoveel mogelijk interessante artikelen te schrijven. Al een paar jaar is het doel van het blog: informeren. Een tweede doel is het krijgen van mensen die zich abonneren op mijn nieuwsbrief.

Verder blog ik zowel over zakelijke dingen als over persoonlijke. Ik ben van mening dat een persoonlijk blog interessanter is dan alleen maar nieuwe ontwikkelingen in de markt. Uit de cijfers van mijn nieuwsbrief-server blijkt ook dat er vaker op die artikelen wordt geklikt.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

De ontwikkelingen gaan zo ontzettend hard. Vijf jaar geleden had niemand de enorme groei van Twitter en Facebook kunnen voorzien. En dat online marketing niet meer zonder social media kan.

Ik verwacht dat over 5 jaar de mensen het misschien wel helemaal hebben gehad met continu alles en iedereen te gaan delen. Dat betekent dat gepersonaliseerde resultaten in bijvoorbeeld Facebook of Google een enorme vlucht kan nemen. We krijgen dan alleen nog maar te zien wat onze ‘vrienden’ ons aanbevelen.

De online marketeers in 2017 zullen een nog breder scala van activiteiten moeten ontplooien.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Je laat zien dat je de kennis en expertise in huis hebt. Als mensen dan een bepaalde dienst zoeken, komen ze sneller bij je terecht.

Hoe zet jij social media effectief in?

Door niet te spammen met reclame-tweets maar juist de communicatie op te zoeken. Net zoals ik bij jou heb gedaan. Dan blijkt het contrast tussen Deventer en Zwaag heel klein. Jij als boerenzoon en ik als zoon van een boerenzoon die beiden actief zijn met online media.

René Greve 2019Wat is je gouden tip?

Doe geregeld iets heel anders dan alleen achter een beeldscherm zitten. Bouw bijvoorbeeld een boomhut voor je kinderen.

Door iets geheel anders te doen, krijg je weer een frisse blik op het hele internet marketing gebeuren.

René Greve

Renegreve.nl

Eerdere interviews

Ruben Bunskoeke van 000.nl

Nils Meijer van Web Oppep

Dennis Miedema van Motriz Marketing