Linkbuilding is (naar mijn mening) nog altijd een belangrijk onderdeel binnen online marketing. Via Erwin Verbeek  kwam ik in contact met Sander Boers van Webniq, een linkbuilding specialist. Toevalligerwijs is hij gevestigd in Zaandam en zodoende dus redelijk bij ons in de regio. Tijd dus voor een interview over linkbuilding en online ondernemerschap.

Wie is Sander Boers?

Sander Boers is een gedreven jonge ondernemer die altijd out of the box durft te denken en hierbij nieuwe concepten bedenkt, waarmee de klanten hoger in Google komen te staan door goede linkbuilding.

Hoe ben je ooit in het online ondernemerschap gerold?

Mijn droom was altijd al om voor mijzelf te starten. Toen ik 14 was begon deze drang steeds hardnekkiger te worden. Ik begon met het bouwen van websites en kreeg zo steeds meer informatie over SEO. Ik rolde hier in en kreeg succesvolle concepten, waardoor mijn naam bekender werd.

Toen ik 18 was kreeg ik eindelijk mijn kvk nummer en begon het pas echt te rollen. In 4 jaar tijd zijn we gegroeid van een ‘klein website maak bedrijfje’ a la SEO bedrijfje tot een succesvol linkbuilding bedrijf met diverse grote en kleine klanten.

Hoeveel uur per dag besteed jij aan je (online) business?

Je denkt bijna de hele dag aan je onderneming, meestal werk ik tussen de 8-10 uur op een dag. Soms wel 6 dagen, maar wanneer je dit doet in je eigenonderneming vliegt de tijd voorbij en kom je zelfs tekort.

Kun je wat meer vertellen over Webniq?Webniq Sander Boers

Webniq is een online marketing bureau waarbij we ons richten op online marketing voor bedrijven in Europa en Amerika. Wij begeleiden alle processen en vooral de zoekmachine optimalisatie voor onze klanten. Doordat wij een unieke aanpak hebben, kunnen wij bijna 99% van alle doelstellingen die wij stellen halen.

Waarin onderscheiden jullie je?

Wij hebben een persoonlijke aanpak voor elke klant, bij ons is een klant geen nummer maar ook echt een naam. Wij zeggen altijd tegen klanten ‘kom gerust langs en dan kijken we samen wat het beste is voor je bedrijf’. Wij hebben een methode die nooit teveel geld kost maar wel rendement oplevert, waardoor het altijd interessant is voor elke klant.

Wat wordt volgens jou de belangrijkste online trend in de komende 12 maanden?

Ik denk dat Google alle slechte websites uit zijn zoekmachine zal halen en de websites die zich aan de regels houden juist hoog laat staan.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

De kracht van de informatie. Deze wordt steeds belangrijker, zeker in de branche waar wij zitten. Ik verwacht dan ook dat content marketing een nog belangrijkere rol zal gaan spelen.

Hoe zet jij social media effectief in?

Op dit moment vrij weinig, we zijn hier wel mee bezig maar dit is een vak apart.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

De grootste uitdaging was om voor een grote klant met meer dan 750 winkels in Nederland een SEO/SEA plan te schrijven en deze uit te voeren. Gelukkig is dit allemaal goed gegaan en hebben we hierdoor meer werk gekregen.

Wat was tot nu toe je grootste succes en wat/hoeveel heeft het jou opgeleverd?

Hoge posities behalen binnen Google voor klanten en voor eigen projecten. Dit levert een leuke waardering op voor je werk en nieuwe klanten.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Doe nooit het zelfde als de concurrent maar doe het juist anders. Dit zorgt ervoor dat je meer bereikt. Dit advies pas ik altijd toe voor mijn klanten, aangezien je nooit hetzelfde wilt zijn als je concurrent.

Wat is je gouden tip?Linkbuilding specialist Sander Boers

Zorg dat je altijd volgens de regels van Google werkt. Wanneer je dit doet speel je altijd safe en zal je beter gevonden worden. Wij zorgen er altijd voor dat er gewerkt word volgens de richtlijnen van Google.

Sander Boers

Webniq