Is Google Plus gedoemd te mislukken? (infographic)

Christian Slagter-Koster

On 13 juli 2012

Google Plus wordt steeds meer naar voren gebracht in de online marketing branche. Steeds meer ‘experts’ wijzen op de voordelen van Google Plus en de mogelijkheden die andere social media niet bieden.

Onderdelen zoals de Ripples en Circles zien er aantrekkelijk uit en vanuit een online marketing perspectief zou eigenlijk iedereen Google Plus moeten gebruiken. Maar dat gebeurt dus niet!

Ik schreef al eerder dat Google Plus niet in mijn vriendenkring werd gebruikt en daarin is nog niets veranderd. Mede daardoor (en omdat ik zakelijk niet Facebook gebruik) sta ik ‘maar’ op de 20e plek van Populairste Online Marketing Blogs, wat natuurlijk nog altijd hartstikke gaaf is!

Maar ik zie dat mensen om mij heen vooral Facebook gebruiken als social media kanaal en Google Plus links laten liggen.

Nu hebben de mensen achter Browser Media een leuke infographic gemaakt, waarin zij uiteen zetten of Google Plus gedoemd is te mislukken. Zij stellen dat Google Plus later herinnerd zal worden als een project van Google dat jammerlijk is mislukt. Browser Media wijst er onder meer op dat veel meer mensen actief zijn op Facebook en Twitter besteden dan op Google Plus. Daarnaast besteden deze mensen veel meer tijd op deze social media platforms en komt Google Plus er maar bekaaid vanaf.

Of Google Plus echt een mislukking is valt nog te bezien, aangezien het wel van invloed is op de resultaten binnen de zoekmachine van Google. En die is voorlopig nog altijd dominant binnen zijn branche!

(Klik op de afbeelding voor een vergroting)

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.

Heb je deze artikelen al gelezen?

1 Reactie

  1. James

    Als de doelgroep van de ondernemer nog niet op Google Plus zit, is het in mijn optiek nog niet zinvol om tijd te besteden aan dit social media netwerk. Natuurlijk zijn er ook andere doelen te behalen met het gebruik van social media, zoals een grote naam opbouwen in de community wat tot meer herkenning zal leiden (branding dus) en zo zijn er nog een aantal dingen waar sociale media voor ingezet kunnen worden. Het draait de meeste bedrijven echter vooral (niet uitsluitend) om één ding: waar is mijn doelgroep en wat moet ik doen om daar in beeld te komen?

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *