Wat velen al dachten is nu bevestigd, door actief te reageren op Twitter realiseer je meer omzet!

Veel bedrijven zijn Twitter inmiddels gaan inzetten als officieel communicatiekanaal voor het verspreiden van hun content en het afhandelen van vragen en klachten. Uit onderzoek van inboxQ blijkt dat dit contact met klanten zeer lucratief kan zijn. InboxQ is een soort vraag en antwoordservice voor Twitter en hield zijn onderzoek onder ruim 2.000 twitteraars.

Uit het onderzoek komt naar voren dat 64% van de mensen op Twitter eerder iets kopen van een bedrijf dat vragen beantwoordt op het social media platform. Slechts 24% stelt dat het hen niet uitmaakt of een bedrijf wel of niet reageert op berichten op Twitter.

Daarnaast levert het beantwoorden van vragen op Twitter niet alleen meer verkoop op, maar ook meer volgers. Van de twitteraars zegt 59% sneller een bedrijf te volgen dat reageert op tweets, terwijl het voor 29% van de ondervraagden niet uitmaakt.

InboxQ stelt tot slot dat het helpt wanneer je bij het stellen van vragen via Twitter relatief veel volgers hebt. Wanneer je meer dan 100 volgers hebt is de kans aanzienlijk groter dat je een antwoord krijgt.

Het is sowieso verstandig om vragen te beantwoorden, hoeveel volgers diegene ook heeft. Het zorgt ervoor dat je naamsbekendheid groeit en je laat zien over expertise te beschikken, althans als je antwoord de betreffende persoon die de vraag stelt verder helpt. Je zou bijvoorbeeld een bedankje via Twitter kunnen krijgen, of je antwoord zou wellicht zelfs doorgestuurd kunnen worden en dat zorgt weer voor meer naamsbekendheid.