Nederland zit al in een recessie, maar SEO Copywriting zeker niet!

Christian Slagter-Koster

On 13 december 2011

Het is officieel, volgens het CPB zit Nederland al in een recessie. Maar wat betekent dat precies? De Van Dale biedt uitkomst met het Nationale Crisisdictee en helpt bij SEO Copywriting.

Het Centraal Planbureau (CPB) maakte dinsdag in zijn zogenoemde decemberraming bekend dat Nederland al in een recessie is beland en de Nederlandse economie volgend jaar gaat krimpen met 0,5 procent, waarbij het aantal werklozen stijgt met 90.000. Voor mensen die zich bezighouden met SEO Copywriting (zoals ik) ontstaan er hierdoor weer genoeg onderwerpen om over te schrijven, zeker omdat  minister van Economische Zaken Maxime Verhagen waarschuwt voor een zwaar 2012 en het CPB ervan uitgaat dat extra bezuinigingen onvermijdelijk zijn.

Crisisdictee

Met mijn portfolio met daarin diverse financiële titels (Beleggers Belangen, Boerenbusiness) kom ik bijna dagelijks in aanraking met financiële termen, waardoor het van belang is dat de SEO Copywriting op orde is. Maar ik kan mijn voorstellen dat het voor velen een wirwar aan moeilijke termen is, waarvan sommige uit populistische overwegingen herhaaldelijk worden gebruikt. Zo dook ongeveer een maand geleden om de haverklap “macro-economische onevenwichtigheden” op in de media, maar hoor je daar inmiddels weinig meer over.

Om tekstschrijvers die zich bezig houden met SEO Copywriting te helpen met al deze financiële termen, heeft de Van Dage begin december het Nationale Crisisdictee uitgebracht. Het is een dictee vol woorden die verband houden met de crisis. Hieronder de video van het Nationale Crisisdictee, die gaat over de eurotop van vorige week. Leuk om even mee te doen?

Hoeveel fouten denk je dat je gemaakt hebt? Hier vindt je de antwoorden van het Nationale Crisisdictee.

Profiteer van SEO Copywriting

Of er een Crisisdictee gaat volgen op de nieuwe cijfers van het CPB is nog maar de vraag. Feit is wel dat wij ook in 2012 bestookt gaan worden met diverse financiële termen, dus wie weet dat daar een gat in de markt voor is voor bijvoorbeeld de Van Dale? voor mij is het in ieder geval belangrijk dat mijn SEO Copywriting op orde is. Ik moet dus goed weten welke termen van belang zijn en deze goed verwerken in mijn teksten.

Maar ook bedrijven kunnen profiteren van SEO Copywriting. De recessie gaat ervoor zorgen dat bedrijven alsook consumenten voorlopig de hand op de knip blijven houden, waardoor er ook verder gesneden gaat worden in de marketingbudgetten. Maar juist dit biedt volgens mij kansen voor ondernemers! In mijn ogen wordt SEO Copywriting namelijk steeds belangrijker om toe te gaan passen, in zowel de teksten op je website maar ook in bijvoorbeeld je blog, omdat dit op langere termijn juist kosten bespaard. SEO Copywriting draagt bij aan de vindbaarheid van je website en doordat je beter gevonden wordt hoef je zodoende minder geld uit te geven aan dure marketingcampagnes.

Voor mij is er dus voldoende uitdaging in 2012, zowel vanuit het perspectief van SEO Copywriting als vanuit Slagter Media! hoe ga jij de recessie te lijf? Laat hier een reactie achter.

Heb je deze artikelen al gelezen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *