Waardevolle en unieke content heeft de kracht in zich om jouw doelgroep te bereiken en dat te bieden waar zij behoefte aan hebben. Dat is de essentie van content marketing, maar het is daarbij wel van belang dat je weet welke content je nodig hebt en wanneer je deze onder de aandacht brengt. Mede behulp van deze infographic krijg je inzicht hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Content is king

WOMMA heeft een mooie infographic gemaakt waarin wordt uitgelegd hoe je content marketing succesvol voor je bedrijf kunt inzetten.

Allereerst is het belangrijk om te weten dat in een wereld waarin mond-tot-mond en social media de boventoon voeren, waardevolle content nog altijd via verschillende kanalen publiek weet te trekken. Dit terwijl traditionele marketing technieken (zoals de Gouden Gids) hierin falen. Wellicht nog belangrijker, de content geeft mensen een reden om over je merk/bedrijf te praten, wat bijdraagt aan je naamsbekendheid.

Alhoewel er (zover WOMMA heeft kunnen nagaan) geen overduidelijk bewijs is voor een omslagpunt bij mensen waarin hun interesse begint af te nemen, suggereren onderzoeken dat de aandachtsspanne bij de meeste mensen 3 minuten is. Zorg er daarom voor dat je in die 3 minuten je bezoekers weet te overtuigen, zodat zij eerder geneigd zullen zijn om langer te blijven hangen.

Types content

De populariteit van bepaalde kanalen houdt verband met het type content marketeers creëren om merken te promoten. Uit de infographic blijkt dat social media samen met artikelen veruit het populairst zijn. Ze kunnen elkaar versterken, want social media heeft naar mijn mening altijd content als brandstof nodig om succesvol te kunnen zijn.

Daarom is het belangrijk om waardevolle en unieke content te hebben. De infographic wijst daarop door te stellen dat het een uitdaging is om content te creëren waardoor consumenten de interactie met je aangaan, maar hen ook inspireert om tot actie over te gaan.

Bedrijven kunnen dit bereiken door promotieacties te organiseren, nieuwsbrieven te versturen waarin wordt aangespoord om actie te ondernemen, of fans et verzamelen via social media.

Maar ook de timing van publicatie is belangrijk, zo blijkt uit de infographic. Wel vind ik dat als iedereen deze tijdsindeling voor social media zou aanhouden, het effect op mogelijk succes afneemt aangezien je dan niet meer uniek bent.

Content marketing een topprioriteit

Uit diverse onderzoeken is al naar voren gekomen dat steeds meer marketeers content marketing als een prioriteit zien om naamsbekendheid, leads en conversie te realiseren. Ook deze infographic wijst daar nog maar eens op en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Denk ook eens aan een infographic

Wanneer een afbeelding 1000 woorden waard is, dan is een video van 1 munuut 1,8 miljoen woorden waard, zo blijkt uit de infographic. Daarbij wordt nog maar eens gewezen aan de mogelijkheden rondom branded content.

In 2011 steeg het aantal weergaves van branded content met 35%, waarbij dit in het laatste kwartaal van 2011 was dit op kwartaalbasis zelfs 25%.

Branded content hoeft daarbij niet alleen in tekst of video van waarde te zijn, maar kan ook middels een infographic (zo heb ik zelf mogen ervaren met onze infographic over social media in de agrarische sector).

Moeite met het creëren van waardevolle content

Steeds vaker hoor ik dat bedrijven moeite hebben met het creëren van waardevolle content of om van content marketing een succes te maken.

Mocht jij dit ook ervaren horen wij dit natuurlijk graag. Laat een reactie achter onder dit artikel of neem eens contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

Waarom content marketing werkt

Bekijk hier alle infographics.