Waarom ik ooit ben begonnen met SEO Copywriting
Laatste update: 9 december 2011

Vorig jaar september ben ik voor mijzelf begonnen, een keuze waar ik tot op de dag van vandaag geen moment spijt van heb gehad. Met Slagter Media richt ik mij met name op SEO Copywriting en Content Marketing, twee begrippen die in Nederland steeds meer bekendheid gaan genieten maar waar nog altijd veel bij te winnen valt. Naar mijn mening wordt unieke en waardevolle content namelijk steeds belangrijker.

Goede SEO Copywriting is een uidaging

Maar om goede SEO Copywriting te realiseren is een uitdaging op zich. Zo heeft Heather Lloyd-Martin van Seocopywriting.com begin december een gids geschreven hoe je een SEO Copywriter kunt worden. Heather stelt dat het hard werken is om als tekstschrijver een goede boterham te verdienen. Allereerst is daar de leercurve. Het duurt een tijdje voordat je SEO Copywriting onder de knie hebt. Daarnaast moet je up-to-date blijven over de ontwikkelingen van de zoekmachines en moet je uiteraard weten hoe je moet schrijven.

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik schrijf onder meer voor Beleggers Belangen en Boerenbusiness en dit is vooral zakelijk. Daarnaast zijn mijn artikelen zowel voor online als offline bedoeld. SEO Copywriting hoef ik dus niet in de magazines toe te passen maar de teksten moeten natuurlijk wel interessant zijn.

SEO Copywriting is leuk!

Wanneer je echter SEO Copywriting begrijpt is het ook erg leuk om te doen. Je kunt vanaf elke locatie ter wereld werken, als er maar internet is. Verder kun je zelf bepalen wie je klanten zijn en een aardig inkomen verdienen. Omdat ik gewerkt heb in de financiële sector heeft dat nog altijd mijn interesse. Het schrijven voor websites als Analist.nl en Beleggers Belangen geeft mij de kans om mij te verdiepen in de economie en beursgenoteerde bedrijven. Omdat ik daarnaast van boerenafkomst ben spreekt de agrarische sector mij ook aan en schrijf ik zodoende inmiddels voor Boerenbusiness, iets wat ik hartstikke leuk vind om te doen.

De opkomst van webwinkels is al een aantal jaren in volle gang en steeds vaker hoor ik om mij heen dat mensen een webshop willen beginnen. Als ondernemer ben ik altijd wel geïnteresseerd in wat zij willen gaan opzetten en waar ik hen bij zou kunnen helpen. Vaak blijkt het dat zij zelf teksten gaan schrijven, ondanks dat ze daar niet echt de tijd en kunde voor hebben. Vervolgens komen ze erachter dat hun teksten niet het gewenste publiek aanspreken en/of bijdragen aan de vindbaarheid van de website. Daarom help ik graag mensen bij het opzetten van hun website danwel webshop en wanneer zij dat willen voorzie ik hen door middel van SEO Copywriting van unieke, waardevolle content.

Tot slot vind ik de ontwikkeling van het internet bijzonder interessant. Omdat dit natuurlijk gigantisch is focus ik mij op een aantal interessegebieden en (naar mijn mening) interessante mensen. Ik vind bijvoorbeeld de ontwikkeling en opkomst van content marketing erg boeiend, maar ook mensen als Mitchel van Duuren van Internetmiljonair.nl en Tonny Loorbach van Internetmarketinguniversiteit.nl zijn mensen waar ik inspiratie van krijg om Slagter Media en andere initiatieven nog verder te laten groeien!

Want dat ik blijf ondernemen staat vast, in welke vorm dan ook. En dat SEO Copywriting en content marketing daarin een belangrijke rol gaan spelen is een zekerheidje!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *