“Zonder te ontdekken wat niet werkt, kom je er ook niet achter wat wél werkt.”

Wat doet Fairlingo en welke rol vervul jij hierin?Vertaalbureau-Fairlingo-Myrthe-Boes

“Als het enige ISO gecertificeerde vertaalplatform ter wereld maakt vertaalbureau Fairlingo het mogelijk om professionele vertalingen op eenvoudige wijze te laten uitvoeren.

In tegenstelling tot een traditioneel vertaalbureau worden vertaalopdrachten bij ons uitgevoerd in de cloud. Organisaties en particulieren kunnen via onze site binnen 30 seconden een offerte opvragen. Als deze akkoord is, kunnen ze de offerte gelijk bevestigen en betalen. Hierna gaat een native speaker via het platform met de vertaling aan de slag. Na een correctieronde door een tweede vertaler, ontvangt de klant de afgeronde vertaling via zijn account. In het geval van een beëdigde vertaling wordt het document per aangetekende post verstuurd.

Naast gemak en snelheid is transparantie hierbij een sleutelwoord. Je betaalt een heldere prijs en kunt de vertaling live volgen via je account. We stellen bovendien hoge kwaliteitseisen aan onze vertalingen en bieden op elke vertaling een kwaliteitsgarantie. Wanneer een klant onverhoopt toch niet tevreden is, wordt de vertaling tot 30 dagen kosteloos door ons aangepast.

Als online marketing manager bij Fairlingo werk ik elke dag samen met mijn collega’s aan de groei van ons platform en aan het optimaliseren van onze dienstverlening. Vanwege het innovatieve en digitale karakter van Fairlingo is het voor mij als online marketeer een fantastische plek om te werken.”

Welke vaardigheden zou een online marketeer volgens jou moeten beheersen?

“In ons vakgebied is het in ieder geval belangrijk dat je analytisch bent. Je moet het niet erg vinden om de nodige uren te besteden aan metingen en het maken van rapportages en analyses.

Het mooie aan online marketing vind ik dat je (mits je alles goed hebt ingericht) resultaten direct kunt koppelen aan je activiteiten. Je ziet daardoor precies wat werkt en wat niet. Je kunt bijsturen en verbeteren, zonder alleen te hoeven vertrouwen op je onderbuikgevoel.

Daarnaast is creativiteit in mijn ogen heel belangrijk. Je wilt je merk, product of dienst immers onderscheiden van de concurrent. Hier zijn vernieuwende ideeën, content en campagnes voor nodig.

Omdat online ontwikkelingen elkaar in snel tempo opvolgen en marketing nooit stilstaat is het bovendien goed dat je als online marketeer nieuwsgierig en strategisch bent.”

Welke rol speelt content marketing binnen jullie organisatie?

“Voor de groei en het succes van ons platform is onze online vindbaarheid belangrijk. We zetten content marketing daarom onder andere in voor SEO-doeleinden.

Op onze website publiceren we bijvoorbeeld regelmatig eigen blogs en daarnaast publiceren we artikelen op externe websites.”

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

“Wat ik mooi vind aan content marketing is dat het, als het goed is, gedaan wordt vanuit de wensen en behoeften van de klant. Dit heeft als grote voordeel dat je jouw doelgroep niet ‘stoort’ met je marketingboodschap, maar juist verder helpt.

Goede content marketing vergroot de kans op conversies daardoor aanzienlijk.”

Welke doelstellingen voor online succes hebben jullie en hoe wordt dit gemeten?

“We formuleren een marketing hoofddoel die we vervolgens doorvertalen naar subdoelen voor de verschillende marketingactiviteiten.

Per maand analyseren wij de resultaten en vier keer per jaar vindt een kwartaalevaluatie plaats. Tijdens deze evaluatie belichten we de dingen die goed zijn gegaan en kijken we naar de zaken die beter kunnen.”

Wat zijn je favoriete online (marketing) tools?

“Google Analytics is voor mij zeker een van de belangrijkste tools waar ik mee werk.

Verder gebruik ik voor SEO en SEA onder andere graag Google Keyword Planner, Google Search Console, Wincher en Ahrefs. Ook Hootsuite vind ik een fijne tool voor het beheren van je social media kanalen.”

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

“Zoals gezegd is meten een heel belangrijk onderdeel van online marketing. Het is echter een uitdaging om de daadwerkelijke ROI (Return On Investment) van je verschillende marketingactiviteiten concreet en accuraat in beeld te krijgen.

Diverse applicaties moeten goed zijn ingericht en aan elkaar gekoppeld om resultaten op de juiste manier te kunnen meten. Daarbij kunnen opbrengsten niet altijd direct aan één bepaalde marketingactiviteit worden toegeschreven. De uitdaging is om dit zo nauwkeurig mogelijk te doen.”

Wat is jouw gouden tip voor andere online marketeers?Interview Myrthe Boes Vertaalbureau Fairlingo

“Wees niet bang om fouten te maken. Zonder te ontdekken wat niet werkt, kom je er ook niet achter wat wél werkt. Door steeds nieuwe dingen te proberen, kom je uiteindelijk tot het gewenste resultaat.”

Ontvang GRATIS het ebook 'Succes met e-commerce'

 

Als co-auteur van het fysieke boek mogen wij je het ebook gratis toesturen!

 

Vul je e-mailadres in en ontvang direct de volledige versie van maar lieft 189 pagina's. 

Bedankt voor je inschrijving! Controleer je e-mail voor de vervolgstappen.